Garen review: Hema Medium

DSC02957ecd

De Hema heeft momenteel leuke kleurtjes in het assortiment en dus nam ik een bol oud roze, mint groen en wit mee voor een leuk project. De kleuren ogen fris en vrolijk en er zijn nog meer kleuren, maar om mee te werken is het niet zo’n vrolijk garen.

Zachtheid: Ik vind het geen vrolijk garen door de zachtheid of beter gezegd het gebrek aan zachtheid. Het is vrij stug garen en haakt ook stug. Het is niet een garen waar ik graag uren mee werk. Mijn projecten zijn dan ook nog steeds niet af na een half jaar.
Samenstelling:
Het garen bestaat uit 100% acryl.
Gelijkheid van de draad:
De draad is vrij gelijk en heeft af en toe een kleine  verdikking. Wel heb ik in de witte bollen die ik gebruikte voor mijn CAL 2014, waar ik later een hele blogpost over ga schrijven als ik alle draadjes afgehecht heb…, anyway in die bollen kwam ik ontzettend veel knopen tegen en losse eindjes. En dat werkt echt niet fijn, want dat betekend alleen nog maar meer draadjes afhechten. Grrr…
Pluizigheid:
Doordat het heel stug garen is, is het niet pluizig.
Naald:
4, – 4,5
Kleuren:
Er zijn meerdere leuke kleuren. Ongeveer een kleur of 12 tot 15.
Aantal gram op de bol:
100 gram
Aantal meters op de bol:
250 meter
Prijs:
€ 2,-
Waar te koop:
Zoals de naam van het garen al zegt is het verkrijgbaar bij de Hema.

Persoonlijk zou ik dit garen niet kiezen om een project te maken en zou ik voor Stylecraft gaan. Qua prijs is Stylecraft iets duurder ( € 2, 75 per bol), maar het is wel veel zachter en soepeler en fijner om mee te werken. Als de deken iets grover mag worden is Royal van de Zeeman in mijn ogen een betere keuze dan dit garen.

Zelf gebruik ik het voor een kussenhoes in wording, deze is al bijna een jaar in wording. En ik haakte er de witte delen van de CAL 2014 mee. Als je op de foto klikt ga je naar mijn blogpost daarover.

DSC03120ecd

3 gedachtes over “Garen review: Hema Medium

  1. Goed omjouw ervaringen met garen te delen. Goedkoop is soms echt duurkoop. Ik ben ook niet enthousiast over het Hema-garen. Wel over het Royal van Zeeman. Net als jij werk ik heel graag met Stylecraft Special DK.
    Jouw deken wordt prachtig. Ik ben benieuwd wat je er allemaal over gaat vertellen.

    Groetjes, Margaret

    • Inderdaad. En qua prijs vind ik het in verhouding niet eens zo goedkoop. Voor 50 cent meer heb je Stylecraft! Daarnaast is de Hema niet altijd duidelijk over of het nu een 50 grams of een 100 grams bol is. Ik hou net als jou heerlijk van Stylecraft en inderdaad ook van de Royal van Zeeman.

      Fijn weekend! :)

Geef een reactie

