Garen review: Mr. Cey Cotton

DSC02914ecd

Op de KreaDoe ontdekte ik het garen van Mr. Cey. Het garen is ontworpen door Mr. Cey welke een van de eigenaren van wolwinkel Pera en Pasha is. Mr. Cey was zelf ook aanwezig op de KreaDoe en ik heb gezellig met hem staan praten. Anyway de pastelkleurtjes van het garen vond ik helemaal geweldig en ik kocht op de KreaDoe een paar kleurtjes. Voor mijn voorjaarskrans haakte ik een van de konijntjes met het garen van Mr. Cey en het kan naar mijn mening goed evenaren met Phildar Coton 3, mijn favoriete katoengaren.

Zachtheid: Zacht! Het werkt fijn en waar ik van sommige katoengarens pijn in mijn vingers krijg, heb ik dat met dit garen niet.
Samenstelling:
100% katoen.
Gelijkheid van de draad:
De draad is heerlijk gelijkmatig en ik heb nog geen verschillen gemerkt.
Pluizigheid:
Niets! De draad is mooi stevig en haakt fijn weg.
Naald:
3 -3,5
Kleuren:
Stuk of 25? Er komen steeds nieuwe kleuren van een bepaald thema bij. De kleuren die ik kocht vallen bijvoorbeeld binnen de vintage kleuren.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
125 meter
Prijs:
€ 2,10 per bolletje
Waar te koop:
Bij de winkel van Pera & Pasha en nog een klein aantal webshops.

 

Ik gebruikte het garen om het konijntje van de paaskrans te haken.

Geef een reactie

