Kanten dromenvanger!

Laatst deelde ik op vrijdag een gehaakte dromenvanger als ideetje voor de InstaSwap. Mocht je nou niet kunnen haken maar wel een dromenvanger willen geven dan deel ik vandaag dit makkelijke leuke idee met je!

DSC03331ecd

Deze dromenvanger is zo klaar en je hebt er niet eens zoveel voor nodig!
– metalen ring
– kant (vitrage kan ook)
– naald
– draad
– acryl garen (hoeft niet kan wel)
– dubbelzijdige tape (hoeft niet kan wel)
– houten kraaltjes
– lint
– veren

Ik vond mijn metalen ring niet mooi dus ik omwikkelde het met dubbelzijdige tape en daarna met grijs acrylgaren.

Foto's 1415 327ecd.jpg

De volgende stap! Het is tijd om kant, schaar, lint en de ring te pakken.

DSC03316ecd

Knip uit de kant een rondje van dezelfde maat als je metalen ring. Bind de lintjes alvast aan de ring.

De volgende stap is het vast naaien van het stukje kant.

DSC03317ecd

Eerst zet je de draad vast aan de metalen ring en daarna doe je telkens een steekje in het kant en dan weer om de ring. Zo maak je het kant vast aan de ring. Ik vergat de lintjes er om te doen, dus dat moest ik er later nog omheen prutsen, niet handig!

En dan begint de grote versiertruc met kraaltjes en veertjes!

DSC03318ecd

Leg een knoop in het lint onder de kraaltjes, soms zelfs een dubbele knoop.

DSC03319ecd.jpg

Duw de veertjes door de kraaltjes heen. Let er dan wel op dat het steeltje van het veertje niet de dik is. En dan ben je voila klaar!

Een gedachte over “Kanten dromenvanger!

Geef een reactie

