Garen review: Phildar Coton 3

DSC02972ecd

Voor mijn allereerste haakprojectje, de amigurumi pony van All About Ami, kocht ik Phildar Coton 3. Ik wist toen nog zeer weinig van garen en hoorde dat voor het haken van amigurumi’s katoen nodig was. Daarvoor had ik al wel eens een poging gedaan tot het haken van zo’n klein beestje, maar dat ging mis omdat ik het verkeerde garen had. Ik wou dolgraag de pony haken, maar ik keek er een beetje tegen op. Het leek me namelijk super moeilijk, maar dat viel mee! Het garen was fijn om mee te werken en ik haakte zo alle onderdelen van de pony. Sindsdien ben ik gek op Phildar Coton 3. Af en toe probeer ik ander katoengaren, maar bijna niks bevalt me zo goed als Phildar Coton 3.

Zachtheid: Door de toevoeging van aloë vera is het garen zacht en werkt het erg fijn.
Samenstelling:
100% katoen.
Gelijkheid van de draad:
De draad is erg gelijkmatig en recht.
Pluizigheid:
Tot nu toe heb ik een paar keer een pluisje gehad. Dit pluisje kon ik tot nu toe altijd met de draad mee er af schuiven.
Naald:
2,5 – 3,5 mm
Kleuren:
Best veel, 57 geloof ik.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
121 meter
Prijs:
rond de € 2,-
Waar te koop:
Veel webshops en ook bij de Euroland.

Ik haakte er onder andere dit allemaal van: Klik op de foto voor het hele artikel.

DSC03057ecd Foto's 1415 059ecd DSC02367ecd DSC03060ecd foto (7)ecd DSC02362ecd DSC02357ecd

Snorrie mannies!

Snorrie mannies!

DSC01848ecd img_5611ecd DSC01822ecd img_5780 DSC01813ecd IMG_5609

Geef een reactie

