Garen review: By Claire nr. 1

DSC03089ecd.jpg

Een paar jaar terug op de handwerkbeurs zag ik het garen van By Claire nr. 1 voor het eerst. Ik viel voor de lieve pastelkleurtjes, maar ik kocht er nog nooit een bolletje van. Een maand terug kocht ik toevallig een paar bolletjes en gebruikte ze onder andere voor het maken van de bloemen en het vogeltje op de voorjaarskrans.

Zachtheid: Zoals ik al eerder schreef ben ik best kritisch op katoengaren. Ik gebruik het veel en het kan best stug voelen en helaas vind ik By Claire nr.1 ook wat stug aanvoelen. Niet zo stug als andere katoengarens, maar ook niet zo zacht als Phildar coton 3 en Mr. Cey.
Samenstelling:
100% katoen
Gelijkheid van de draad:
De draad is mooi gelijk en haakt prima weg.
Pluizigheid:
Geen enkele pluizigheid, wat natuurlijk mooi meegenomen is!
Naald:
2,5 –  3 mm, maar het voelt smaller aan dan garen als Phildar Coton 3.
Kleuren:
50 kleuren
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
125 meter
Prijs:
€ 2,45 per bol
Waar te koop:
Verschillende webshops zoals Creamijn, Caro’s Atelier en Lolox.

 

Geef een reactie

