Mix & Match CAL #13

O jee, bezemstelenweek. Haakte de afgelopen drie weken het patroon van de Mix & Match CAL nog lekker vlot weg, deze week ging het tempo er flink uit.

DSC03400ecd

De eerst toeren zaten er zo aan, ik volgde de keuze van Naomi. Daarnaast bedacht ik me dat ik natuurlijk ook kleuren kan herhalen, vandaar drie rijen wit vrij vlot na elkaar. Maar na die eerste toeren kwam daar de toer met bezemstelen zonder steel. Vol geconcentreerd en met het tempo van een slak haakte ik de toer. Wat een gedoe, met die lusjes. De toer met de vasten en lossen zat er wel weer lekker vlot aan, maar toen kwam daar nog een toer met bezemstelen in de steken van de lossenboogjes. Ik heb natuurlijk geprobeerd om te smokkelen, maar helaas dat kan niet want dan blijft je draad niet hangen. Helaas, helaas, dus netjes alle bezemstelen in de steken gestoken… Wat een werkje, want al die lossen zijn wel met een haaknaald groter en losser gehaakt, toch blijft het een priegelwerkje om de juiste steek te vinden.

Ik had de hoop dat dit de laatste rij bezemsteeltjes zijn en ik blijf ook duimen, maar tot nu toe waren de meeste patronen van deze CAL in drievoud… Ik verwacht nog een rij bezemsteeltjes, we zullen het morgen zien!

DSC03401ecd

Hij wordt al echt enorm! :)

Het patroon van de afgelopen week kun je op de site van Jolanda vinden.

Heb je mijn blogpost van gister al gezien over alle CAL’s?

Geef een reactie

