Garen review: Scheepjes Roma

DSC02953ecd.jpg

Najaar 2014 kwam ik op Pinterest de ripple deken van Attic24 tegen. Ik was helemaal weg van de deken en had bedacht dat ik deze wou gaan maken! Mijn tweede deken waar ik ooit aan zou beginnen met haken. In mijn omgeving was er nog geen Stylecraft te krijgen en toen ik tegen Scheepjes Roma aanliep besloot ik deze te gaan gebruiken voor de deken. Qua naalddikte is het vergelijkbaar en beide is 100% acryl. Dus ik kocht tien kleurtjes Scheepjes Roma en ging vol goede moed aan het werk.

Zachtheid: Het garen is zacht en fijn om mee te werken.
Samenstelling:
100% Acryl
Gelijkheid van de draad:
Af en toe zit er een stukje in de draad die iets breder is, maar tot nu toe ben ik nog geen grote schokkende verschillen tegen gekomen.
Pluizigheid:
Heel erg weinig, het garen is vrij gelijk en pluist vrijwel niet.
Naald:
3,5 – 4 mm
Kleuren:
ongeveer 51 verschillende kleuren.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
133 meter
Prijs:
€ 1,35 – 1,40 per bol
Waar te koop:
Via internet onder andere bij Caro’s Atelier.

De deken is nog steeds in wording. Ik ben vrolijk begonnen met het haken van een lossenketting en die steeds langer gemaakt tot ik tevreden was. Toen ik ook nog eens ripples ging haken werd hij nog breder. Inmiddels is hij zo breed dat hij wel op ons tweepersoonsbed past. Maar een toer haken duurt dus een eeuwigheid. Ik ben er dus al een hele tijd mee bezig. Laatst heb ik hem weer gepakt en een paar toeren gehaakt, alleen haak ik tegenwoordig veel losser dan toen ik begon dus komt wordt de deken breder. Ik heb hem maar weer neer gelegd en ga er later wel eens mee verder…

De Nederlandse vertaling van het patroon kun je vinden op de site van Charami.

DSC03176ecd.jpg

Geef een reactie

