Lief patroon!

Op zoek naar inspiratie kwam ik op de site van webwinkel Briljant Crochet dit ontzettend lieve babyknuffeldoekje tegen! Dat ik het patroon tegen kwam is alweer bijna anderhalf jaar tegen en inmiddels bestaat Briljant Crochet ook al niet meer. Maar goed het toffe patroon is nog wel te vinden op internet. Het is ontworpen door DenDennis, die ik alleen ken van zijn amigurumi’s. Het is een gratis patroon en is hij niet schattig?


Foto: DenDennis 

Ik besloot meteen het patroon uit te proberen en nam katoen van Sostrene Grene mee toen we naar Berlijn gingen op 1 januari 2015. Ik haakte zo het tutteldoekje in elkaar en ook de olifant ging nog wel vlot. Maar toen begon het grote in elkaar zetten… En het afhechten van de draadjes. Gelukkig werd dat laatste me uit handen genomen door iemand die daar heel veel lol in had.

Daarna zette ik per ongeluk de slurf er verkeerd om aan en daar hebben we enorm veel lol gehad op de haak- en breiclub, maar ik liet hem mooi zo zitten. Toen de oren eraan en daarna belandde het schattige lieve patroontje wel voor heel lang in de UFO bak. In de afgelopen voorjaarsvakantie ging ik vol gas aan de slag met de UFO’s en zette ik ook eindelijk dit lieve tutteldoekje in elkaar.

DSC03294ecd.jpg

Wil je het zelf ook zo’n schattig doekje maken? Via deze link kun je het patroon vinden op de site van DenDennis in het Engels. Mocht je hem willen maken en vind je een Nederlands patroon makkelijker? Haakster heeft hem vertaald naar het Nederlands. Het vertaalde patroon kun je hier vinden.

 

 

Geef een reactie

