Garen review: Drops Paris

DSC02966ecd.jpg

Voor het haken van babymutsjes gebruik ik meestal Drops Paris. Het is een fijn stevig 100% katoengaren wat ook mooi blijft.

Zachtheid: De draad werkt fijn en doet bij het haken mij geen pijn aan de vingers. :)
Samenstelling:
De draad bestaat uit 100% katoen.
Gelijkheid van de draad:
De draad is erg gelijk, ik heb tot nu toe heel veel bollen op gehaakt en ben een keer een deel tegen gekomen wat niet helemaal gelijk was. Wel heeft het garen als nadeel dat het makkelijk splijt. Het is handig om tijdens je haken de haaknaald zo in te steken dat je niet door de draad heen steekt.
Pluizigheid:
Het is een stevige draad die bestaat uit meerdere katoendraden, dit maakt de draad erg stevig en non pluizig.
Naald:
5 mm
Kleuren:
45 kleuren van pastel tot fel!
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
75 meter
Prijs:  
€ 1,30 – 1,55 per bol
Waar te koop:
O.a. Via Wolplein en Caro’s Atelier. Op de site van Drops kun je hier een lijst met alle winkels en webshops vinden.

Ook leuk, op de site van Drops kun je hier alle patronen vinden gemaakt van Drops Paris.  

Zelf denk ik er aan om nog eens een deken van dit garen te haken, want ik heb nog best veel bollen liggen.

foto-2-2

Als je op de foto klikt ga je naar het patroon voor deze lieve babymutsjes!

2 gedachtes over “Garen review: Drops Paris

  1. Drops Paris is echt zoals jij het beschrijft. Misschien wordt het te weinig gewaardeerd. Want alles wat ermee gehaakt wordt ziet er mooi uit. Zelf gebruik iik ook graag de light versie die iets dunner is.

    Groetjes, Margaret

    • Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het fijn garen! :) De light heb ik inderdaad ook, al moet ik daar nog mee aan de slag. Bedankt voor je lieve reactie!
      Groetjes

Geef een reactie

