The meadow – Mystery CAL van Drops

Halverwege Maart las ik op Instagram dat Drops ook met een CAL zou gaan komen in de vorm van een deken. Ik was meteen nieuwsgierig en de kleuren spraken me meteen aan. Het is een Mystery CAL, dus je weet niet hoe het eindresultaat er uit gaan zien. Dat mysterieuze sprak me wel aan, dus ik doe enthousiast mee!

meadow-header

In de pot met garenstaaltjes  en zocht van Stylecraft bij elkaar passende kleuren uit om de CAL mee te gaan haken.

DSC03365ecd

Ik koos voor de kleuren:

Duck Egg – als licht turquoise
Aspen – als turquise
Teal – als opaalgroen
Pale Rose – als roze
Cream – als basiskleur wit

DSC03387ecd

Alleen had ik minder Cream dan je voor de CAL nodig hebt. Bij het opruimen van mijn werkkamer vond ik nog 5 bollen Medium wit van de Hema. Deze vervangen de Cream van Stylecraft. Qua dikte past het mooi bij elkaar.

Elke maandag of dinsdag  komt er een patroontje online op de site van Drops en tot nu toe zijn er dus twee motieven gemaakt.

DSC03424ecd

De eerste week was de Anemoon aan de beurt.

DSC03426ecd

De tweede week het Boterbloempje.

DSC03425ecd

De derde week de Goudsbloem

DSC03427ecd

En deze week, gister kwam het patroontje voor deze week online, de zonnebloem.

Foto van Drops. Ik heb mijn vierkantje nog niet gehaakt.

Het fijne aan deze vierkantjes is dat ze niet te moeilijk zijn en daardoor wel leuk zijn om te haken en ook vlot af zijn! Ik word vrolijk van de kleuren en ben nu al benieuwd naar de opdracht van volgende week!

Wil je hem ook haken? De patroontjes vind je op de site van Drops.

2 gedachtes over “The meadow – Mystery CAL van Drops

  1. Mooie kleuren! En eigenlijk ook heel rustig project. Is het dan de bedoeling dat je meerdere van deze zelfde vierkantjes maakt voor een deken?

    • Dankjewel! Je maakt van elk vierkantje vijf. En ik denk dat er straks nog een soort banen/stroken komen om de vierkantjes heen. Dat is het leuke aan een mysterie project, je weet niet hoe het er uit komt te zien! :)

Geef een reactie

