Garen review: Scheepjes Catona

DSC03222ecd.jpg

Hoe handig is dit, Scheepjes Catona kun je krijgen in ‘ grote bollen’  van 50 gram en in kleintjes. Aangezien ik katoengaren vooral gebruik voor amigurumi’s en je daar niet altijd heel veel van nodig hebt zijn kleine bolletjes best handig! Bij het gezellige winkeltje Haak Smakelijk in Leeuwarden kocht ik twee bolletjes Catona 25 gram om uit te testen. De okergele gebruikte ik onder andere in de voorjaarskrans. De roze heb ik inmiddels gebruikt voor een ander projectje waar ik binnenkort over blog.

Zachtheid: Zoals inmiddels wel bekend is ben ik kritisch als het op katoengaren aan komt. Maar dit garen verraste me volledig! Het is zacht en werkt heel erg fijn. Geen pijn in mijn vingers hier!
Samenstelling:
100% katoen
Gelijkheid van de draad:
De draad is mooi gelijk. (Ik heb twee bolletjes opgemaakt, dus ik heb nog niet heel veel bollen getest.)
Pluizigheid:
Nope, geen pluizigheid gevonden! De draad is mooi stevig.
Naald:
2,5 – 3 mm
Kleuren:
69 kleuren!!
Aantal gram op de bol:
25 gram
Aantal meters op de bol:
62,5 meter
Prijs:
€ 1, 14 – 1,20 per bolletje
Waar te koop:
Bij Haak Smakelijk in Leeuwarden dus, maar ook online bij veel verschillende webshops zoals Caro’s Atelier, Creamijn, etc.

Voortaan ga ik ook eens wat vaker iets met dit garen haken, want het haakt voor mij net zo lekker weg als Phildar coton 3!

DSC03340ecd

Geef een reactie

