Mix & Match CAL # 15 en #16

Ok, heel eerlijk, ik moet iets opbiechten. Ik heb de afgelopen twee weken last van een enorme aanval van CAL-Ontwijkend-Gedrag (COG). Echt de motivatie voor de Mix en Match CAL is super, super, super ver te zoeken. Nou is de motivatie voor meer dingen (..studie…) de afgelopen twee weken een beetje ver te zoeken. En die twee rijen met bezemstelen hielpen ook echt niet mee. Helaas ben ik wel zo punctueel van mezelf dat ik vind dat die er wel in moeten, want ja anders is het evenwicht zoek. Dus dat werd bezemstelen haken. Vorige week donderdag was ik nog steeds maar bij de eerste rij bezemstelen, vandaar dat er geen update post was.

foto (14)ecd.png

Maar inmiddels heb ik de twee weken af! Voor het eerst koos ik om voor de granny stripes als subpatroon te gaan. Dit keer dus geen subpatroon van Naomi, ik had namelijk na alle bezemstelen geen zin in boogjes en patroon lezen. De granny stripes is mooi vlot klaar. En dat is een beetje het gevoel wat ik nu bij deze deken heb. Ik vind het een draak van een deken en dat komt doordat er zoveel verschillende rijen in zitten, voor mij is de rust nogal zoek ( mede mijn eigen schuld door al die verschillende kleuren ;) ) maar ook komt er voor mijn gevoel in het patroon geen rust. En dat maakt me een beetje onrustig en gedemotiveerd, tel daar bij op dat ik het patroon niet altijd lekker beschreven vind. Er mag dan wel vanuit worden gegaan dat je gevorderd met haken bent, sommige basis dingen zijn gewoon fijn om te vermelden, maar dat is mijn mening en daar wil ik geen discussie over starten. Ik vind het tof dat twee mensen tijd steken in het ontwikkelen en bedenken van een patroon en dat vervolgens gaan delen. Dankjewel.

DSC03452ecd

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden hierbij de deken zoals hij nu na week 16 is. Ik koos voor de granny stripes en haakte ze zoals in week 1, namelijk een kleur in het midden en de andere kleuren herhalend.

DSC03451ecd.jpg

Morgen zit ik toch weer klaar voor het nieuwe patroon en ik ga er maar meteen mee starten, dan weet ik zeker dat ik het af heb voor volgende week!

Oh ja en voor de oplettende kijker, ik heb het raster wat je over een aantal toeren heen gaat maken, voor het gemak en mijn eigen motivatie weg gelaten. ;) Daarnaast is mijn deken door alle kleuren al wat drukkig, dus vond ik het raster iets to much.

5 gedachtes over “Mix & Match CAL # 15 en #16

  1. Jouw deken wordt echt mooi in deze kleuren. Door de herhaling in de kleuren doet het geheel toch rustig aan. Ik heb vanaf het begin Jolanda gevolgd. Zij herhaalt tussen de ingewikkelde steken door steeds de granny-stripes. Die haak ik steeds in één kleur. Daarmee wordt de deken wat rustiger.
    Aan het eind van deze deken weet je goed welke steken je fijn vindt om te haken en voor welke steken eenmalig en nooit weer geldt.
    Hopelijk krijg je de motivatie en energie voor van alles weer snel terug.

    Groetjes, Margaret

  2. Ik vind het altijd zo knap, die haaksters die zo’n hele cal weten vol te houden. Het is echt helemaal niets voor mij. Zodra haken een verplichting wordt, is de lol er voor mij af. Petje af dat je de deken al zo ver af hebt gemaakt. En wat eigen inbreng (of weglaten van een deel) is toch helemaal prima! Jouw deken is in ieder geval heel mooi geworden in de zachte kleuren.

  3. Ik volg je voorbeeld….niet omdat ik zelf geen creativiteit heb maar omdat ik het gewoon weg een geweldige deken vind…. steeds even spieken wat en waar…haha Ben pas bij week 10 maar nu al helemaal verliefd….Bedankt voor je geweldige inspiratie

    • Hai Sandra, wat een super lief compliment! Fijn dat ik je kan inspireren. Ik en zelf nog steeds niet verder dan week 16, dus ik zal snel verder haken en er over bloggen, dan kun jij ook weer verder. :) Graag gedaan!!

Geef een reactie

