Scheepjes CAL deel #1

In het voorjaar schreef ik een blogpost over alle CAL’s die er op dat moment waren en aan zaten te komen. Daarin schreef ik al over de Scheepjes CAL en eigenlijk was ik niet van plan om er bij aan te haken. Inderdaad ik was het niet van plan, maar toen kwam het eerste patroon online en dacht ik stiekem is dit toch wel leuk. Onderweg op de fiets dacht ik al na over mogelijk kleurencombinaties en ik kon niet wachten om aan het eind van de middag bolletjes bij elkaar te leggen uit mijn voorraad. En zo geschiedde dat ik ineens ook aanhaakte bij de Scheepjes CAL. In deze blogpost deel ik mijn lapjes tot nu toe en het proces van de eerste vier weken.

DSC03784ecd

Het begon dus met het uitzoeken van de kleuren. Ik besloot al meteen om de deken niet met Colour Crafter te gaan haken, omdat ik Stylecraft special DK toch wat fijner vind. En daarnaast had ik aan Stylecraft voldoende bolletjes en kleuren in huis.

712ecd

Ik koos voor de kleuren hierboven en voegde er nog een restje Fondant aan toe. Nog even lekker een knal kleur er tussen!

761ecd

Meten is weten! Ik haakte al drie lapjes met de stersteek, maar ze waren te smal en zodoende haakte ik ze nog eens maar dan met een grotere naald. Ik heb geen proeflapje gehaakt voor de maat, maar gebruik telkens een lapje van week 1 als richtlijn.

759ecd

In een hokjesschrift van de Hema hou ik de weken bij en welke kleuren ik gebruik. Bij de originele CAL haak je de hele week met dezelfde kleur, ik kies elke week voor vier verschillende kleuren.

763ecd

In het begin dacht ik dat ik de Scheepjes CAL wel naast de Drops CAL kon haken en dan ondertussen ook nog even de Lily Pond CAL kon afmaken. Guess what, dit was mission impossible! Tenminste naast een studie en een baan.

821ecd

Lapje 1 van week 3 klaar! Een week die voor veel mensen hoofdpijn betekende, maar die ik super fijn vond haken. Door het telkens tellen en je hoofd er bij te moeten houden was het best een zen werkje. Vriendin Marjoleine was ook al aangehaakt bij de start en samen hebben we veel uren telefonisch ‘werkoverleg’ gehad. En dat ging dan in de trant van ‘Ja je moet die ene steek niet in dat ene gaatje doen, maar in die andere.’ Kortom heel handig via de telefoon. Haha. Maar we zijn er beide uit gekomen. Zij met week 3 en ik liep vast bij de Zeemeeuwsteek in week 5. Maar die foto’s bewaar ik voor volgende week.

DSC03783ecd

Alle lapjes bij elkaar! Zo leuk al die kleuren! Hieronder alle weken en hun kleuren nog even op een rijtje!

DSC03777ecd

Week 1:
– Plum
– Violet
– Fondant
– Rasberry

DSC03779ecd

Week 2:
– Pale Rose
– Wisteria
– Bluebell
– Lavender

DSC03778ecd

Week 3:
– Sherbet
– Storm Blue
– Petrol
– Turquoise

DSC03781ecd

Week 4:
– Aspen
– Teal
– Duck Egg
– Emperor

En nog een keer alle lapjes bij elkaar! Volgende keer week 5 t/m 8.

DSC03782ecd

 

3 gedachtes over “Scheepjes CAL deel #1

    • Leuk dat je ook mee haakt. Ik loop ook een eindje achter hoor! Ik ben tot en met week 8 bij. Hoe ver ben jij al?
      Het maakt voor mij trouwens niet uit om bij te zijn, ik vind het namelijk geen wedstrijdje wie hem het eerst klaar heeft. ;)

Geef een reactie

