Garen review: Made by me Soft

Omdat het Stone garen van de Action me alles meeviel en best nog wel okee haakte besloot ik om voor mijn swap maatje van de Epic een boodschappentasje te haken met het Soft garen van de Action. Marjoleine had eerder voor haar maatje van de InstaSwap er een portemonneetje mee gehaakt, dus ik dacht kom dat garen ga ik testen. Het garen heet soft, het lijkt soft, maar schijn bedriegt!

DSC03730ecd.jpg

Ik haalde 8 bolletjes en ging vrolijk aan de slag. Na twee toeren (de lossen ketting en de eerste echte toer) was ik het garen al compleet zat en had ik schrale handen van het haken met dit garen. Uiteindelijk heb ik een bol garen opgehaakt en toen besloten alles uit te halen en de overige bollen terug te brengen naar de Action om te ruilen. Ik was gelukkig nog binnen de 8 dagen. Dus hier mijn review van het garen en eigenlijk is het een grote waarschuwing; Dit garen bedriegt! Het is alles behalve soft!

Zachtheid: 0,0 noppes, nada. Stug, pijn aan je handen. Blegh!
Samenstelling:
50 % acryl, 50% katoen.
Gelijkheid van de draad:
De draad is wel lekker gelijkmatig.
Pluizigheid:
Geen, door de stugheid.
Naald:
Volgens mij nummer 4.
Kleuren:
Een aantal, maar niet super veel.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
100 meter
Prijs:
0,89? Ik durf het niet te zeggen, ik heb ze dus snel teruggebracht, behalve die ene bol.
Waar te koop:
Action

En die laatste bol, degene die ik gebruikt heb en welke niet meer retour naar de winkel kon, die gebruik ik nu om de rozen in de tuin mee op te binden. Werkt perfect!

Dus nog een keer een grote waarschuwing! Dit garen haakt VRESELIJK!

Ps. Misschien heb jij er wel goede ervaringen mee en heb je handen met eelt of van staal, maar goed dit is dus mijn mening.

2 gedachtes over “Garen review: Made by me Soft

  1. Dat was ook mijn ervaring net dit garen, ik was blij dat ik het portemonneetje af had. Dit garen was voor mij eens en nooit weer.!!

Geef een reactie

