Haken voor het goede doel!

Op de Facebookgroep Dutch Crochet Talent, welke super gezellig is trouwens, las ik een oproepje over haken voor het goede doel. Er werd gevraagd om cupholders en sleutelhangers. Ik besloot me op te geven en zo haakte ik vier sleutelhangers en een cupholder/cup cozy voor Kim welke ze zou gaan verkopen voor Pink Ribbon op een evenement.

foto 3ecd.jpg

Kim stuurde me via Facebook een aantal voorbeeld patroontjes en zelf zocht ik nog wat patronen. Ik had al snel zelf in mijn hoofd wat voor cup cozy ik wou gaan haken en gelukkig had al iemand een patroon bedacht. Ik gebruikte het chevron/zig zagjes patroon van Sadie’s Basket als basis. Het voorbeeld wat Kim stuurde had het logo van Pink Ribbon er op staan, dus deze gebruikte ik om er op te naaien. Om het logo van Pink Ribbon te haken gebruikte ik het patroon van Bernat. Samen vind ik het wel een mooi geheel geworden. En persoonlijk hou ik van de combinatie wit/grijs/pastelroze.

Omdat ik niet meer veel tijd had voordat ik ze op moest sturen naar Kim haakte ik nog snel vier stoere steutelhangers in verschillende tinten roze. Kim stuurde me later enkele fotos en liet me weten dat de verkoop goed ging en ze een mooi bedrag heeft opgehaald met de actie. Super leuk!

Voor nu ga ik eerst weer even aan de haak voor mezelf, projecten afronden en ruimte maken in mijn hoofd en de woonkamer!

Geef een reactie

