Call the midwife dekentje!

Vrijdag was er heel even geen blogverhaaltje. :( Dinsdag 5 juli kreeg ik te horen dat ze de onderzoeksrapporten van mijn studiegroep nog niet gingen beoordelen, maar nogmaals feedback gingen geven. En woensdag 6 juli kreeg ik op de opleiding de feedback te horen, met als gevolg dat ik weer een hele week dag en nacht na het werk druk aan de studie was. Ik had een aantal blogverhaaltjes vooruit geschreven, maar niet genoeg voor een paar weken. Woensdag 13 juli leverde ik mijn onderzoeksrapport weer in en vrijdagochtend kreeg ik het verlossende telefoontje dat ik geslaagd was! :) Whoehoe!

foto (1)ecd.jpg

Maar goed dat was even een inleidend verhaaltje waarom er vrijdag geen blogpost was. ;) En afgelopen woensdag lag ik net als de rest van Nederland heerlijk voor pampus in de schaduw met een goed boek!

DSC03806ecd

In de voorjaarsvakantie haakte ik een paar leuke makkelijk te haken projectjes die ik nog niet gedeeld heb! Vandaag deel ik de eerste. Het vast wel bekende, maar oh zo leuke Call the midwife patroon. Het is gemaakt naar een dekentje uit de serie van de BBC en is super schattig! Ik had blauw garen van Royal van de Zeeman over en haakte heel vlot dit dekentje in elkaar. Het patroon herhaalt zich telkens en daardoor zit het best snel in je systeem! Heerlijk haken dus!

DSC03804ecd

Om dit dekentje, formaat babydekentje, te haken had ik 5 bollen Royal nodig in de kleur donkerblauw en ik haakte het hele dekentje met naald 5 mm. Dat maakt het dekentje lekker soepel. :)

DSC03805ecd

Via de volgende link kun je het patroon vinden om zelf te haken. Dit is het Nederlandse patroon!

DSC03807ecd

7 gedachtes over “Call the midwife dekentje!

  1. Gefeliciteerd. Na al dat werk eindelijk de positieve beloning. Logisch dat je even geen ttijd had om uitgebreid te bloggen.
    Jouw deken ziet er mooi uit.

    Groetjes, Margaret

Geef een reactie

