Ik reis alleen – Samuel Bjork

In Januari begon ik met mijn reading challenge. Ik lees altijd best veel, ook tussen het studeren door, en dit jaar wil ik bijhouden wat ik allemaal lees! Ik heb mijn doel op 40 boeken gezet en ik deel vandaag de tussenstand met je en een boekreview van een super goed boek! Omdat ik nog even geen garenreviews heb doordat ik eerst even nieuwe garens moet testen, dat is namelijk wel handig, deel ik de komende weken stukjes over boeken die ik in de afgelopen maanden en weken heb gelezen en aanraders vind!

Maar eerst een update van mijn challenge! Ik heb tot nu toe 29 van de 40 boeken gelezen! En dan heb ik nog niet eens vakantie gehad, dus ik ga die 40 zeker weten halen!

Als eerste een boek waar ik erg enthousiast over ben. :) Ik reis alleen van Samuel Bjork.

DSC03803ecd

Om mezelf te motiveren voor de studie kocht ik in het voorjaar dit boek en toen ik er eenmaal aan begon kon ik het echt niet meer wegleggen. Peu de problemo, ik begon er aan het eind van de meivakantie in en twee dagen na de meivakantie ging ik naar Tsjechië. Omdat ik met alleen handbagage vloog en dik vijf dagen wegging paste het boek niet in mijn reistas en nam ik mijn e-reader mee. Helaas moest ik dus halverwege dit spannende boek het even wegleggen, maar het leuke was dat ik er nu over na ging lopen denken hoe het boek kon aflopen en wie de dader kon zijn. 

Het verhaal gaat over een speciale eenheid die de moord van een meisje met het label van een vliegmaatschappij om haar nek heeft met de tekst ‘Ik reis alleen’ onderzoekt en moet oplossen. En dat ene meisje is niet het enige slachtoffer en het wordt een race tegen de klok om de dader te stoppen.  Ik ga niet veel meer zeggen dan dat dit een ijzersterk boek is, wat je niet weg kan leggen en het gewoon geniaal geschreven is! Alleen al de titel zet je aan het denken. Als je van thrillers houdt, dan is dit een goede aanrader!

2 gedachtes over “Ik reis alleen – Samuel Bjork

Geef een reactie

