Bijtring met konijnenoortjes

Ik blijf nog heel even in de babyhoek qua blogposten. Om mij heen krijgen vriendinnen en collega’s allemaal baby’s en zo haakte ik dus naast babydekentjes en babymutsjes ook nog bijtringen. Ik omhaakte al eerder eens een bijtring en nu haakte ik konijnenoortjes voor een bijtring.

foto 2 (3)ecd

Ik gebruikte Scheepjes Catona, 25 gram. Aan een zo’n bolletje heb je meer dan genoeg en ik gebruikte haaknaald 2,5. De bijtring heeft een doorsnee van 7,5 cm op het breedste punt.
Het patroon kwam ik eerder tegen in het Zweeds, maar ik vond ook een Nederlandse vertaling op de blog van Ilse Kleijer. Aangezien Nederlands iets makkelijker te volgen is dan Zweeds deel ik deze even met je. Het patroon kun je hier vinden. 

Ik wil er nog veel meer haken, het is een zeer verslavend patroon!

2 gedachtes over “Bijtring met konijnenoortjes

  1. Toevallig zag ik net hetzelfde ontwerp op een ander blog in het blauw, maar deze roze kleur vind ik zo lief!! Netjes gehaakt ook!
    Jammer genoeg geen baby’s in mijn omgeving, want ik haak heel graag van die kleine, schattige spulletjes :-)
    Groetjes, Sigrid

    • Wat grappig! Ik ben ook gek op deze roze kleur. Het is kleur 256 Cornelia Rose van Scheepjes Catona. Nu al een van mijn favoriete kleuren!
      Groetjes!

Geef een reactie

