Verborgen – Karin Slaughter

Een paar jaar terug las ik tijdens het kamperen met Pinksteren voor het eerst een boek van Karin Slaughter. Ik las al wel de boeken van Nicci French, maar iets deed mij vermoeden dat de boeken van Karin Slaughter gruwelijk zouden zijn en te heftig voor mij. Maar ik las het eerste boek en ja het begin was wat heftig, maar toch pakte het boek me enorm en ik las het zo uit. Langzamerhand las ik steeds meer van haar boeken, kocht eens een bij de kringloop, kocht een hele stapel op de rommelmarkt met Koninginnedag en de nieuwste boeken vroeg ik steevast voor mijn verjaardag. Op een of andere wonderlijke manier komen haar boeken vaak voor de zomervakantie uit. Pluspunt! In 2014 en in 2015 vroeg ik echter haar boeken niet voor mijn verjaardag, want ze gingen niet over Will Trent en Sara Linton, de hoofdpersonen in haar serie. Ik las de boeken (Veroordeeld en Mooie Meisjes) wel, maar ik miste mijn gebruikelijke enthousiasme bij het lezen van haar boeken. Dit jaar gaat de nieuwe Karin Slaughter wel weer over Will & Sara en vroeg ik natuurlijk het boek op mijn verjaardag!

DSC03802ecd.jpg

Opa en oma vinden het altijd erg leuk om mij een boek te geven, dus dat kwam goed van pas. Toen ik het boek uitpakte vroeg mijn opa zich af hoe lang ik wel niet met zo’n pil bezig zou zijn. Ik antwoordde ‘Met twee dagen heb ik hem wel uit.’ En ja hoor, mede geholpen door het prachtige warme weer in de week na mijn verjaardag had ik het boek binnen twee dagen uit. Wat ook mee helpt is het spannende en goede verhaal!

Voor mij verschillen de boeken van Karin Slaughter van andere thrillers doordat de karakters veel meer zijn uitgediept en ook in dit boek gaat het nog verder. Vaste personen leren we nog beter kennen en er zit wel een psychologisch aspect in. Ik wil niet teveel verklappen, maar het is een boek wat als je er in begint, je het niet meer weg wilt of kunt leggen. Wel is het handig om de vorige boeken in de serie ook te lezen!

En nu dus weer een jaar wachten op een nieuw boek… En met zo’n einde wil ik graag verder lezen!

Geef een reactie

