Gehaakte olifantjes!

Toen ik nog maar pas haakte, haakte ik al eens de amigurumi olifant van All about Ami. Het is van oorsprong een Chinees patroon en zij vertaalde het alleen maar naar het Engels. Ik begon ook meteen aan een tweede olifantje, maar maakte deze nooit af.

foto 1 (2)ecd
De olifant die ik twee jaar terug haakte en die al tijden gezellig op de kast staat. 

Op een verjaardag zag een schoonzus het olifantje wat af was en vroeg ze of ik zo’n olifantje voor haar wou haken voor haar verjaardag in een roze/paarse kleur. Geen probleem! Ik ging vol goede moed aan de haak en ik begreep ineens niet meer waarom ik de tweede olifant nooit af had gemaakt, want het is een makkelijk en vlot patroon! Ik maakte de tweede olifant af en haakte alle onderdelen van de cadeau olifant en toen de studiedrukte weer in full force toe nam lag ik alles even aan de kant…

Vorige week woensdag moest ik mijn onderzoeksrapport weer inleveren en toen ik het af had zou ik snel even het olifantje afmaken omdat schoonzus die avond haar verjaardag vierde. Maar ojee de oren waren kwijt! Ik heb het afgelopen half jaar mijn werkkamer zeer weinig opgeruimd en vooral alles op een hoopje gelegd, dus ik moest de oren zoeken in een hele stapel toetsen, aantekeningen en vanalles. Maar gelukkig kwamen ze weer boven water!

foto 1 (1)ecd
Een zielige ‘oorloze’ olifant… 

Ik maakte de cadeau olifant en de tweede olifant af en zette ze naast elkaar voor een foto en toen werd het ineens erg duidelijk hoe mijn haken de afgelopen jaren veranderd is. Ik ben blijkbaar veel losser gaan haken, want jeetje zeg wat is de cadeau olifant ( de linker) groter dan de rechter (de olifant die al die jaren onaf lag te wachten)! Beide olifantjes zijn gehaakt met Phildar Cotton 3 en haaknaald 2,5 mm.

DSC03797ecd

Mocht je dit lieve schattige olifantje ook willen haken? Ilse Kleijer vertaalde het patroon naar het Nederlands en deze vind je hier.

3 gedachtes over “Gehaakte olifantjes!

Geef een reactie

