Scheepjes CAL deel #3

Jeej! Alweer deel drie van mijn Scheepjes CAL update! En het is de laatste update met losse lapjes, als ik de volgende keer over de deken schrijf is het de laatste keer en zit de deken helemaal in elkaar!

foto 4 (8)ecd.jpgAlle lapjes bij elkaar!

Kijk mee voor de weken 9 tot en met 12.

Na de vorige post had ik even een beetje een Scheepjes CAL dipje. Week 9 haakte ik zo weg, maar daarna had ik week 10, 11 en 12 nog over. Week 9 vloog zo van mijn haaknaald af en ik vond het jammer dat ik er maar vier lapjes van hoefde te maken.

DSC03814ecd.jpg

Op de Facebook groep van de Scheepjes CAL werd er veel geklaagd over het patroon van week 10. Velen vonden dit patroontje lelijk en ze kwamen er niet uit en haakten in plaats daarvan iets anders. Ik besloot ondanks de negatieve berichten op Facebook gewoon aan het patroontje te beginnen en ondervond geen problemen. Misschien omdat ik de steek eerder gebruikte voor een sjaal die ik haakte (ik deel deze in het najaar, het is nu niet echt dikke sjalen weer). Dit patroontje haakte wel lekker weg en het viel me niets tegen. Het effect is leuk en hij heeft een mooie textuur.

DSC03816ecdDSC03817ecd

Week 11 en 12 waren hierna nog over. Ik was al eens aan week 11 begonnen, maar toen lukte het niet dus ik liet het liggen, idem voor week 12. Vandaar denk ik ook even die haak dip. Maar ja om de deken af te maken moesten week 11 en 12 toch gemaakt worden. Met rustig ademhalen en het patroon goed aandachtig te lezen was week 11 goed te doen en kreeg ik er zelfs echt lol in om dit patroontje te haken. :) Jeej! De vorige keer ging het mis doordat ik de lus te ver ophaalde en dan krijg je hele rare bobbels.

DSC03818ecd.jpg

DSC03819ecd.jpg

De textuur is wel heel erg leuk! :)

De allerlaatste week, week 12, had ik aan de kant gelegd omdat de opzetrij telkens ging draaien waardoor het hele patroon bij mij in de knoop kwam. Heel frustrerend. Halve vasten zijn trouwens niet zo mijn favoriet en nu door dit gedraai ook niet. Dus deze had ik echt weg gelegd. Toen ik het weer oppakte begon ik met haaknaald 4,5 zoals aangegeven. Dit werd niet het juiste formaat, toen maar haaknaald 4, want het was te groot, maar met haaknaald 4 toch nog te groot. Dus de logische stap is haaknaald 3,5. Toen ik daar de eerste vier rijen mee had gehaakt was ik echt de wanhoop nabij, mijn lapje was met naald 3,5 zelfs nog groter uitgevallen dan met haaknaald 4,5!? Ik was er totaal klaar mee, tot ik het geduld had om het toch af te maken. Uit eindelijk haakte ik de lapjes met naald 4,5, omdat het in het midden erg gaat trekken was dit het beste. Maar dit was echt niet mijn favoriete lapje.

foto 3 (8)ecd
Boek en haakwerkje buiten op de tuinbank.

foto 2 (4)ecd
Ter motivatie een klassieker onder het haken! 

DSC03815ecd.jpg

Ik liet in de laatste vier weken de kleuren Fondant en Aspen weg, deze vind ik toch iets te fel. In plaats daarvan haakte ik twee lapjes in de kleur Sage. Wat een prachtige kleur is dat!

DSC03820ecd.jpgDe lapjes van de weken 9 tot en met 12 bij elkaar. 

De volgende keer deel ik het eind resultaat en foto’s van het in elkaar zetten! Nu ga ik snel weer verder met het joinen van de lapjes!

DSC03821ecd.jpg

3 gedachtes over “Scheepjes CAL deel #3

Geef een reactie

