3 Minuten – Rosmund & Hellström

Yes! Afgelopen week kwam er weer een boek bij op mijn online GoodReads boekenplank en daarmee haalde ik mijn doel van 40 boeken lezen dit jaar! Ik zit nu dus gemiddeld al op meer dan 1 boek per week. En eigenlijk zit ik al op 43 boeken, omdat ik drie boeken niet invoerde op GoodReads. De edities die ik las zijn niet beschikbaar via GoodReads. Maar goed ik behaalde dus mijn doel!

413ecd

Afgelopen week had ik op het werk een tropenrooster en hier op de blog feitelijk ook een beetje. Het warme weer maakte dat ik lekker buiten wou zijn i.p.v. binnen en doordat mijn Iphone overleden is ben ik toch veel aantekeningen van haakpatronen of projecten kwijt. Dus een post schrijven kost even wat meer tijd. Maar goed vanaf deze week ga ik weer volle kracht bloggen!

Bovenstaande boek las ik in de zomervakantie. Via de boekensite Hebban deed ik mee aan een leesclub. Bij een leesclub krijg, je als je wordt uitgekozen, het boek thuisgestuurd van de uitgever en ga je het lezen. Daarna ga je met elkaar online de discussie aan en schrijf je een recensie. Ik was online erg nieuwsgierig geworden naar dit boek over crimineel Piet Hofman die in Colombia infiltreert in de drugswereld. Dit gaat hem goed af tot de grootste baas van een antidrugs eenheid uit Amerika wordt ontvoerd en wordt er een dodenlijst gepresenteerd waar ook Piet op staat. Wat volgt is een race tegen de klok om de naam van Piet van de dodenlijst te krijgen voordat de CIA en FBI hem te pakken krijgen.

Dit was voor mij een andere thriller dan normaal, omdat ik normaliter de thrillers lees van moordenaar-lijk-speurneus-etc. Het was verfrissend om eens een ander spannend boek te lezen en omdat we net de serie Breaking Bad hadden uitgekeken sloot het boek wat betreft sfeer er ook goed bij aan. Er waren stukken bij in dit boek die ik gewoon erg gruwelijk vond en waar ik mijn ogen bij dicht deed, maar goed ik moest toch door lezen. Al met al dus een heel spannend boek, al kan ik me voorstellen dat als je normaal Linda van Rijn of Suzanne Vermeer of zulke thrillers leest je dit boek niet gaat waarderen. Het is qua geweld wel wat een mannelijk boek.

Geef een reactie

