Ipod hoesje

Vorige week ging de paragraaf in het lesboek voor Natuur- Scheikunde over geluidsdragers en vroegen de leerlingen in koor ‘Wat is dat?’ Ik toverde mijn Ipod uit mijn tas tevoorschijn en dat verhelderde zaak niet helemaal voor de leerlingen. Tot er eentje zei ‘Oh kan daar niet muziek op?’ Hartstikke goed! Vervolgens zei een andere leerling ‘Jeetje wat bent u ouderwets, muziek zet je tegenwoordig op je telefoon.’ En bedankt!

DSC03850ecd.jpg

Al mag ik dan ouderwets zijn in de ogen van de jongere generatie, ik ben zeer gehecht aan mijn Ipod. Begin augustus stopte mijn Ipod er volledig mee en was ik serieus van de mik. Ik loop hard met de Ipod, ik fiets met de Ipod en ik heb hem gekoppeld aan mijn autoradio. Kortom ik was ontmuziekt. Met mijn ouderwetse Iphone met maar 8GB geheugen dan maar als geluidsdrager was ik enigzins gered tijdens het hardlopen, maar omdat er maar een playlist op paste gebruikte ik voor de andere momenten weer veel cd’s. Onderzoek op internet wees uit dat er tegenwoordig eigenlijk geen MP3 spelers meer echt worden gemaakt en dat de keuze zeer beperkt was, dus ondanks de prijs (slik) koos ik toch weer voor een Ipod, dit keer in een zilvergrijze kleur.

De vorige Ipod zat in een hoesje van stof met een vulling van fiberfill tegen eventueel stoten. Hoe hij stuk is gegaan, we weten het niet, maar het kan er mee te makken hebben dat het hoesje tijdens het sporten of fietsen in de regen het vocht absorbeerde en dat is natuurlijk niet zo goed voor elektronica. Om toch deze Ipod weer goed te beschermen haakte ik een hoesje voor tijdelijk. Voor de hefst/winter periode en voor het sporten wil ik nog een speciaal hoesje gaan maken.

Hier onder het super makkelijke simpele en snelle patroon om een hoesje voor de Ipod te maken.

Benodigdheden:
– restje katoengaren
– haaknaald 2,5 mm
– schaar
– naald met stompe punt

Start:
Zet 12 lossen op.

Rij 1: Begin in de tweede lus vanaf de naald en haak een vaste in de achterste lus. Doe dit ook voor de volgende 10 steken. Dan ga je verder aan de andere kant en haak je in de voorste lussen van je opzetrij een vaste in elke voorste lus. In totaal heb je dan 22 vasten.

Rij 2 -…: Haak een vaste in elke steek. (22). Dit doe je net zo lang tot je Ipod helemaal bedekt is en haak er dan nog een rij boven op. Hecht af en werk de draad weg.

Een Ipod heeft de koptelefoonaansluiting onder zitten en dat kan onhandig zijn. Zelf deed ik altijd de Ipod op de kop in het hoesje, wat je met een gehaakt hoesje ook kunt doen is de aansluiting van je oortjes tussen de steken door friemelen en dan de oortjes er in pluggen. Dan zit je Ipod strak vast in het hoesje en kun je het beeldscherm wel minder makkelijk bedienen, maar is het wel te doen. Zelf heb ik oortjes met een knopje in het snoer waarmee ik de Ipod kan bedienen, ook erg handig.

Voor nu is dit een prima hoesje voor mijn Ipod, binnenkort zal ik nog twee andere hoesjes maken! To be continued!

Een gedachte over “Ipod hoesje

  1. Dan ben ik zéker ouderwets, ik heb niet eens een iPod en op mijn telefoon staat geen enkel muziekje! Ik vind dit hoesje leuk, maar ik ben ook benieuwd naar de andere versies!
    Groetjes, Sigrid

Geef een reactie

