CAL’s najaar 2016

In het voorjaar van 2016 schreef ik een blogpost over de CAL’s van dat moment. Je kunt het bericht hier vinden, sommige van deze CAL’s lopen ook nog steeds! Nu in het najaar komen er ook weer allemaal CAL’s dus het leek me wel handig om weer zo’n post te maken met een overzicht van CAL’s.

Lossen en Vasten CAL #2

Na het succes van de eerste Lossen en Vasten CAL ontwierp Joke nog een kussen en nu dus nog een tweede CAL, die op 28 september gaat starten.

2016-08-23-14-16-46-640x426
Foto: Joke/Lossen en vasten

Wat: Het wordt een deken gemaakt van Scheepjes Colour Crafter
Wanneer: Vanaf 28 september tot 21 december, zal er wekelijks op woensdag een patroon gepost worden.
Waar: Op de site van Joke en via Facebook.
Aantal weken: 13 weken.

Sock-a-long

Hoe tof is dit! Kreafabriek organiseert hun eigen CALof zoals zei zeggen een SAL (Sock-a-long). In een paar weken tijd haak je een paar lekkere comfi sokken!

sok_banner_1

Wat: Een paar heerlijke sokken! :)
Wanneer: Vanaf afgelopen zaterdag 17 september tot en met half oktober.
Waar: Op de site van Kreafabriek
Aantal weken: Deze CAL duurt 5 weken, dus je sokken zijn mooi voor de winter klaar!

Droomdeken CAL 

Wolplein organiseert binnenkort ook een CAL. Ze hebben de deken de naam Droomdeken gegeven en ik kan me voorstellen dat het een heerlijke deken voor in huis wordt.

droomdeken-cal-acierFoto: Wolplein

Wolplein heeft in drie verschillende kleuren een pakket samengesteld, maar zelf garen kiezen kan natuurlijk ook. Aldus Wolplein heb je dan 2500 meter nodig. Ik denk er aan om zelf garen uit te zoeken en met deze mee te gaan doen!

Wat: Een deken in een stoere kleur! Formaat: 1.70 x 1.30 m, zonder franjes.
Wanneer: Vanaf maandag 3 oktober met het eerste echte patroon! Daarna elke maandag een nieuw patroon.
Waar: Op de site van Wolplein
Aantal weken: Dat kon ik niet terug vinden, maar in de reacties staat dat de deken voor Kerst klaar is.

Stylecraft Carousel CAL 

Na het organiseren van de Frida’s Flowers CAL komt Stylecraft met nog een CAL, namelijk de Carousel Cal ontworpen door Susan Pinner

13937872_624837111019779_1072948021446556632_o

Wat: Een deken in vrolijke kleuren!
Wanneer: Vanaf dinsdag 13 september, daarna op 20 september en vanaf 20 september eens in de twee weken tot half november.
Waar: Op de site van Stylecraft 
Aantal weken: 10 weken in totaal.

YLA Four seasons CAL 

Ook webshop YLA komt met hun eigen CAL! Op dit moment is er nog weinig over bekend, maar zoals de plannen zijn start deze CAL dit najaar of deze winter. Een voorproefje werd al wel op hun blog geplaatst. To be continued dus!

sneak-peek-1080x668_cBron: YLA blog

Wat: Een ruime éénpersoons deken.
Wanneer: Vermoedelijk najaar/winter 2016
Waar: Op de blog van YLA

Princess & villains CAL

In de vorige post over CALs had ik het al over de toffe CAL’s van Two Heart Crochet. Al hun CAL’s en patronen zijn op de Corner to Corner manier en dat geeft hele leuke resultaten. Eindelijk is hun Princess & Villains CAL uit en wie weet dat ik hem ooit ga haken, stiekem vind ik hem wel erg tof! Vandaag komen de laatste patronen online, maar je kunt alle patronen nog vinden op hun site (Engelstalig).

capture

Two hearts Crochet heeft ook veel meer CAL’s die afgelopen zijn, maar wel tof zijn zoals een in het teken van Harry Potter, Star Wars, Start trek en Dr. Who. Voor de maanden Oktober en November denken ze nog een CAL te gaan organiseren met als thema Dino’s.

 

Kortom dit najaar/winter is vervelen er niet bij! Welke CAL ga je maken?

De vorige post, over alle CAL’s van voorjaar 2016, kun je hier vinden!

 

Een gedachte over “CAL’s najaar 2016

  1. Ik ben nog steeds bezig met de Scheepjes Cal 2016. Dus die ga ik eerst maar eens af maken. Van de cal’s in dit overzicht vind ik de droomdeken wel erg mooi. Misschien dat ik die ooit nog eens maak.

Geef een reactie

