Het bijzondere leven van Martha Vondeling – Caroline Wallace

Ik heb het boek al een tijdje uit, maar wil het toch graag delen! Ik kocht dit boek voor de periode dat ik thuis zou moeten herstellen van de operatie aan mijn neus in Maart. En het was een heerlijk boek om te lezen! Dus ik moet hem echt even delen.

dsc03874edfcd

Ik kocht het boek vooral doordat het verhaal me zo leuk en gek toe klonk en omdat er op stond ‘voor liefhebbers van Hugo en Amélie’, oftewel dikke check! Hugo en Amélie zijn twee van mijn favoriete films en dus moest ik dit boek natuurlijk lezen.

Martha Vondeling woont op het station van Liverpool op de afdeling gevonden voorwerpen. Ze is ooit als baby daar gevonden en ze gelooft heilig dat als ze ooit een stap buiten het station zet, het station instort. Maar dan wordt ze zestien en moet ze opzoek naar haar eigen identiteit en veranderd haar hele wereld. Geholpen door prachtige personages zoals koffiedame Elisabeth, de Romeinse soldaat en Willem die in de schaduwen woont gaat ze op zoek naar wie ze eigenlijk is.

Het boek leest heerlijk weg, is fijn geschreven en maakte dat ik het levend voor me zag. De personages zijn origineel en mooi neergezet en het maakte dat toen ik het boek uit had, me toch een beetje verdrietig voelde. Alsof ik afscheid moest nemen van nieuwe vrienden.

Als je een mooi en fijn boek zoekt wat lekker weg leest en je echt even doet afreizen naar een andere dimensie, kies deze!

Geef een reactie

