Versplinterd – Dani Atkins

dsc03875ecd

Op het moment van schrijven heb ik het boek nog geen half uur geleden dicht geslagen. Uit… Hoe ga ik hier in hemelsnaam een stukje over schrijven?

Boekwinkels zijn mijn voor mij de hemel, ik mag graag rondneuzen naar nieuwe boeken of leuke aanbiedingen. Zo liep ik ook tegen die boek bij de Bruna aan. Ik moest een boek halen als cadeautje voor mijn schoonzus, maar voor mezelf nam ik deze mee. Ik had het boek nog nooit eerder gezien, maar het had een leuke omslag en het was een mooie aanbieding (geweldig argument voor het kopen van een boek) en daarnaast sprak het verhaal me aan.

Vijf jaar geleden stortte Rachels wereld in toen bij een ongeluk haar beste vriend Jimmy overleed en zijzelf gewond raakte. Nu ziet ze de vriendengroep weer voor het eerst bij de bruiloft van haar ex Matt en zijn verloofde Cathy.
Als ze die avond Jimmy’s graf bezoekt, wordt ze overmand door hoofdpijn en raakt buiten bewustzijn. Als ze bijkomt, blijkt haar leven heel anders te zijn dan ze zich herinnert: het ongeluk van vijf jaar geleden is nooit gebeurd, zij en Matt zijn nog bij elkaar en Jimmy leeft nog… Rachel kan het niet geloven, het is bijna te mooi om waar te zijn. (Bron achterflap)

Op de eerste bladzijden moest ik even in de schrijfstijl van de schrijfster komen door de gebruik van de ‘ik-vorm’, maar dit was na een hoofdstuk wel opgelost. Ook ligt in het begin het tempo niet zo hoog, maar dan opeens komt er een snelheid in het verhaal. Die snelheid maakte dat ik het lastig vond om het boek weg te leggen. Ik moest toch van mezelf eens gaan slapen gisteravond en vanmiddag na het werk las ik het uit.

En ik ben super enthousiast over dit boek, het verdiend voor mij 5 sterren. Maar meer ga ik er niet over schrijven. Google ook geen recensies, het verpest het allemaal. Dus ik ga dit keer niets vertellen over het boek en wat ik er van vond. Ik vond het steengoed, PUNT. Ga lezen, of niet. Maar ik zeg niets meer, anders ga ik spoileren en het allemaal verpesten…

Nog een feitje, in Engeland ging dit boek heel vaak over de toonbank en het is de debuutroman van de schrijfster. Hopelijk worden haar overige boeken ook vertaald naar het Nederlands (en anders lees ik ze in het Engels).

5 gedachtes over “Versplinterd – Dani Atkins

  1. Ik heb deze ook al vaak zien liggen bij de Bruna inderdaad, maar nog niet meegenomen. Ik ben niet zo van de romantische romans maar toch ben ik wél heel nieuwsgierig naar dit boek!

Geef een reactie

