Eva’s oog – Karin Fossum

dsc03877ecd

Op mijn verjaardagsverlanglijstje stond een stapel boeken, waaronder dit boek. Eva’s oog is een literaire thriller aldus de voorkant, ik zou het gewoon een thriller noemen, maar wel een die ook de lezer aan het denken zet en wat dieper gaat dan thrillers van Suzanne Vermeer bijvoorbeeld.

Er spoelt een dode man aan langs het wandelpad waar kunstenares Eva en haar dochter lopen. Later wordt een dame van lichte zeden vermoord welke ook weer een link heeft met Eva. Hoe zit dit?

In het boek volg je zowel Eva als de inspecteur die beide moorden onderzoekt en maakt het boek ook spannend. Wie heeft het gedaan? En waarom? Mijn schoonzus zou dit boek een gezellige thriller noemen, de hoeveelheid bloed en gruwelijke details is ‘minimaal’, dus ook voor mensen met een zwakkere maag goed te doen. ;)

Zelf vond ik het een heerlijk boek om te lezen, ik kon het wel weg leggen in tegenstelling tot andere thrillers. Maar het boek greep me wel. Ook zette het boek me wel even aan het denken over de technologie van de afgelopen jaren, mobieltjes hadden ze namelijk nog niet in de tijd dat dit boek voor het eerst verscheen. ;)

Geef een reactie

