Pussy Album – Stella Bergsma

dsc03876ecd

In de zomervakantie deed ik mee met de Hebban leesclub rondom de thriller 3 Minuten. Ook schreef ik me in voor de leesclub rondom het boek Pussy album. En guess what, ik mocht ook met deze leesclub mee doen en kreeg het boek thuis gestuurd.

Het boek gaat over docente Nederlands Eva die door ongewenste handelingen met een leerling ontslagen wordt en de ontwikkelingen die daarop volgen. De start van het boek beviel me. Stella Bergsma schrijft met prachtig taalgebruik en gebruikt woorden creatief waardoor het pareltjes van zinnen worden. Na het eerste hoofdstuk ging voor mij het tempo er langzamerhand uit en hoe meer de hoofdpersoon afglijdt des te lastiger ik het boek op kon pakken om verder te lezen ondanks de prachtige woorden en zincombinaties. Het laatste hoofdstuk was echt een struggle voor mij omdat er aan sommige zinnen geen touw meer vast te knopen was. Ik vind het knap hoe Stella Bergsma met de woorden speelt, maar vond het geen vlot en prettig boek om te lezen.

Zoek je een leesboek wat vlot leest en met een feelgood verhaal, dan moet je dit boek niet gaan lezen.

Geef een reactie

