Dochter – Rosamund Lupton

dsc03878ecd

Van Rosamund Lupton las ik als eerste het boek Later, wat gaat over een moeder en dochter die na een brand in het ziekenhuis belanden. De grote vraag is, was het wel een ongeluk? Het boek las ik uit, maar ik vond het niet heel erg geweldig. Ondanks deze ervaring las ik daarna het boek ‘Zusje’ , het debuut van Rosamund Lupton. Dit boek las ik echt in één adem uit en kon ik niet wegleggen. Zo steengoed geschreven en dat verhaal, allemachtig!

Voor mijn verjaardag vroeg ik dan ook het boek Dochter, het derde boek van Rosamund Lupton. Een boek waarin moeder een dochter opzoek gaan naar hun man/vader in de wildernis van Alaska. De autoriteiten zeggen dat hij dood is, maar is dat wel zo? En wat speelt er nog meer? Het is een roadtrip door Alaska, maar ook een roadtrip waarin moeder en dochter veranderen en hun band ook. Dat maakt dat het boek naast spannend ook psychologisch is.

Dit boek las ik niet in één ruk uit, omdat ik er de tijd niet voor had, maar ik heb er elke bladzijde van genoten! Een aanrader dus. Als je alle drie de boeken van deze schrijfster met elkaar vergelijkt schrijft ze elke keer weer een heel ander boek en verhaal met een psychologische gedachte en blijft ze je verassen!

Anyway, ga lezen als je houdt van spannende boeken!

Geef een reactie

