Work in progress…

Afgelopen vrijdag ging ik met mijn moeder naar de Breidagen in Zwolle en ik was van plan om er voor vandaag een blogpost over te schrijven. Maar het was zo’n gezellige en leuke beurs dat ik 0,0 foto’s heb genomen… Eerst hebben we thee gedronken samen met nog een aantal dames van het haakfeest en daarna zijn we de beurs over geweest. Voor mij was dit de eerste keer dat ik de Breidagen bezocht en het is me goed bevallen! :) Vorig jaar vergeleek ik al eens de Kreadoe met de Handwerkbeurs in Zwolle. En eigenlijk ben ik nog positiever over de Breidagen, dit evenement is alleen gericht op handwerken in de vorm van breien en of haken, dus veel garens en andere leuke haak/brei gerelateerde dingen! Ook hing er een ontspannen sfeer. Waar ik na de handwerkbeurs altijd chagrijnig ben en blauwe tenen heb van alle vrouwen met van die roltrolley’s die over mijn tenen rijden en met hun ellebogen mij in de zij steken, kwam ik hier erg relaxt de beurs weer af! :)

dsc04021ecd

Mijn ‘buit’ van de Breidagen, minus een boek. Ik kocht ook het boek ‘Ik hou van breien’, een titel waar ik me nog niet volledig mee kan identificeren, maar waar wel prachtige projecten in staan. En breien is iets wat ik eigenlijk al langer ‘beheers’ dan haken. Maar goed, daarover later meer. Ik kocht het mooie kussenpakket bij de Haakfabriek. Ik zag al eerder vorige week foto’s van het kussen voorbij komen op hun IG account en ik was gelijk helemaal weg van het kussen. Het is wel een beetje voor Kerst, door de kerstbal in het gewei, maar goed. Ik mocht van mezelf eindelijk het boek Happy Colours Haken kopen, er staan prachtige projecten in! Daarnaast een bolletje Stylecraft Batik en een bolletje katoen van het nieuwe merk Yarn and Colors.

Zondag besloot ik eens een rondje UFO’s of WIP’s door het huis te maken en maar weer eens alles op een rijtje te zetten… Want ergens had ik het idee dat er toch wel weer veel halve projecten overal lagen. En ja hoor ik had gelijk. Aan het begin van het jaar heb ik alles eens op een rijtje gezet in mijn notitieboekje en heb ik keurig een aantal projecten afgemaakt, maar daarna was het hek van de dam en ben ik meer projecten gestart dan ik heb afgemaakt. Oeps! Kijk en huiver mee. ;)

dsc04010ecd
Op de KreaDoe kocht ik garen voor dit schatje en hij had al in Februari af moeten zijn… Oeps! Het arme kind wordt al 10 maanden straks!
Doel: deze week af!

dsc04012ecd
Vorig jaar deed ik mee met de Ikea Food Challenge en de producten daarvoor werden bezorgd in een gave mand. Die mand doet werkelijk geweldig dienst als UFO mandje. ;) In het mandje zitten, twee dekens, twee projecten die ik uit ga halen en een brei project. O en nog een verdwaalde omslagdoek in wording…
Doel: Geen doel.. af is af…

dsc04016ecd
In de woonkamer liggen verder drie CAL’s in wording op de bank (en ergens nog een vierde). Met de CAL 2014 ben ik bijna klaar, dat is een kwestie van draadjes afhechten en een rand haken. De Droomdeken van Wolplein ben ik net gestart en daarmee ben ik bij. Ik heb ook de intentie om bij te blijven. De Dolly Plaid van La Maison Victor geeft me af en toe de kriebels en ik heb een haat liefde verhouding met het patroon, maar toch ik ben al zover en ik ben verliefd op de kleurtjes. Dus ik haak rustig door onder het tv kijken! En dan de vierde CAL, ergens op de bank onder de dekens ligt de sok van de Sokken CAL van de Kreafabriek.
Doel: Bij blijven met de Droomdeken, draadjes asap wegwerken van de CAL 2014 en rustig door haken aan de Dolly Plaid.

dsc04014ecd
We blijven nog even in de woonkamer. Een gezellig mandje van de Action (echt ze moeten niet zulke leuke mandjes maken, want die moeten ook gewoon vol ;) ) met daarin kleine projectjes en een col gemaakt van Julia garen. In het kleine blikje zitten alle onderdelen voor de giraffe uit het boek Amigurumi & more van Tessa van Riet. De bolletjes Coton XL liggen boven op, omdat ik die eigenlijk nog nodig heb voor een nieuw, snel,  project.
Doel: asap allemaal af! En de giraffe moet af en er moet zelfs nog een tweede giraffe af zijn voor dat ik weer toe ben aan het hoofdstuk Evolutie bij de biologie voor klas 2. Gelukkig is dat pas in het voorjaar van 2017. ;)

dsc04019ecd
Dan door naar de werkkamer. Ik zei toch, ik moest een deel van het huis door. ;) Amigurumi’s in onderdelen bewaar ik in de glazen potten. In de onderste pot zitten twee pony’s van All about Ami. De aap van All about Ami ligt bovenop en in het bovenste potje zitten zijn pootjes. Ook zit daar nog een amigurumi kat in.
Doel: asap af, want dat is alleen nog in elkaar zetten!

dsc04017ecd
Nog meer van die geweldige mandjes van de Action en de Blokker. Het linkermandje is gevuld met granny’s voor een deken die in het Ikea mandje in de woonkamer staat en ook ligt daar de Drops CAL in. En het rechtermandje bevat allemaal projecten door elkaar, van een eenhoorn, tot een draak, tot een kussen en bovenop ligt een giraffe die alleen nog maar oortjes behoeft. En volgens mij zijn die oren ook al klaar en ergens wel te vinden. Dus…
Doel: klaar wanneer het klaar is ;)

Oja, in mijn werkkamer ligt ook de Mix & Match CAL, morgen daarover meer!

dsc04020ecd

Voor een stukje overzicht heb ik alles toch maar even op een rijtje gezet. En zoals je ziet slingert er meer rond dan alles op de foto’s. ;) Onder het schrijven dan deze blogpost vond ik in mijn hoofd nog meer projecten en dus die omslagdoek in het Ikea mandje. De teller staat in totaal op, schrik niet, 38 projecten. Ai… Ik denk dat ik eerst maar eens de helft moet afmaken, voordat ik iets nieuws mag starten! Dus ik mag pas beginnen met het hertje kussen met Kerst 2017 ;).

Ben ik de enige met zoveel lopende projecten of zijn er meer?

 

6 gedachtes over “Work in progress…

  1. OMG, hahaha! Zoveel heb ik er nog nooit tegelijk gezien! Bij mij mogen het er niet meer dan 5 tegelijk zijn, anders wordt ik helemaal gek. Er verdwijnen ook regelmatig WIP’s in de prullenbak, omdat ik toch niet verwacht dat ik ze nog af zal maken.
    Je kan in ieder geval vooruit! Veel haakplezier! X

    • Ja absurd he. Ik schrok er zelf ook wel een beetje van. Ik ga flink bij haken en daarna wil ik het ook bij vijf projecten houden! Jij ook veel haakplezier!
      Liefs!

  2. Wow, jij hebt een goeie lijst wip’s :-) Ik dacht dat ik al erg was! Hihi.
    Wel mooie, sfeervolle foto’s en wat fijn dat het zo goed was meegevallen op die breidagen!
    Groetjes, Sigrid

    • Haha altijd lekker als je je kunt vergelijken hé! Ik ga als een malle projecten afmaken, veel zijn al bijna af, sommige ook echt niet. Maar 10 kan ik zo hup afmaken. Veel haakplezier met jouw projecten!
      Groetjes!

  3. Wat een goed idee om eens alles WIP’s op een rijtje te zetten. Al die halve projecten mooi verdeeld over de kamer. Handig in mooie mandjes en potjes. Allemaal zo hernebaar, al heb ik niet de moed om mijn WIP’s te tellen.
    Als je deze allemaal wilt afmaken voordat je met jouw fijne nieuwe aanwinsten kunt beginnen, dan blijven die aanwinsten nog een tijdje liggen.
    Ik zou twee WIP’s uitkiezen, die snel afgemaakt kunnen worden. Maak die af om daarna één nieuwe WIP met jouw aanwinsten te starten (die we meteen afmaken om te voorkomen dat de berg WIP’s weer groeit.

    Groetjes, Margaret

    • Hoi Margaret,
      Bedankt voor je lieve berichtje! En ik neem je tip inderdaad aan om 2 af te maken en dan wat nieuws te beginnen, anders is het geen doorkomen aan. ;)
      Ik gebruik jouw tip ook om een 15 minuten te werken aan een WIP en dan pas bezig te gaan met iets wat nieuw en leuk is. Werkt ook als een trein!
      Fijn weekend!!

Geef een reactie

