Spice of Life CAL

Hij was in het voorjaar al klaar, nog voordat ik aan de Scheepjes CAL begon, en ik nam de deken al mee naar het haakfeestje, maar ik liet hem hier nog nooit zien. Oeps! Dus hierbij vandaag een blogpost over de Spice of Life CAL!

dsc03943ecd

Ik begon de CAL in een opwelling met kleurtjes Royal garen van de Zeeman welke ik nog had liggen. En omdat het patroon vlot haakt was ik zo een eind weg! Ik haakte met naald 5,5 mm en had van elke kleur 1 bol nodig behalve van de kleur die ik ook voor de rand gebruikte. Hier had ik aan twee bollen genoeg.

dsc04023ecd

De originele CAL van Cherry Heart gaat uit van 13 kleuren en in het patroon wordt ook aangegeven wanneer welke kleur gebruikt moet worden. Zelf hield ik deze kleurwisselingen braaf aan en gaf ik elke kleur van de Royal een naam. Zoals je ziet komt dat niet altijd overeen met de originele kleur. Een bijkomend effect was dat ik op kleurencombinaties uit kwam die ik zelf niet altijd bedacht zou hebben, maar die wel erg leuk zijn!

Het patroon haakt heerlijk weg en is verdeeld in een aantal delen die bestaan uit een aantal rijen. De steken zijn niet moeilijk en goed te haken. Wel had ik dat de deken aan de zijkant begon te golven. Ik heb alle steken nageteld en nergens een foutje gemaakt, maar ik denk dat het op te lossen is door een andere maat haaknaald te pakken. Wat ik dus niet heb gedaan. Het is een heerlijke deken geworden voor op de bank!

dsc03945ecd

Mocht je de deken ook willen haken dan kan dat! De originele patronen zijn te vinden via de site van Black Sheeps Wool. En toen ik net even op Google zocht vond ik op de site van Een Mooi Gebaar een Nederlandse vertaling. Dus mocht je hem liever in het Nederlands willen volgen, dan vind je deze hier.

4 gedachtes over “Spice of Life CAL

  1. Mooie deken. Royal is lekker zacht garen, dus jouw deken is vast ook lekker zacht.
    Heb je de deken geblockt? Als je dat niet hebt gedaan, kun je dat nog proberen om het golven wat te verminderen.

    Groetjes, Margaret

    • Dank voor je compliment! Ik vind hem ook prachtig geworden! Het blocken heb ik nog niet gedaan, want dat doe ik het liefst buiten op een oud gordijn met heel mooi warm weer en dat is helaas nu op. Dus misschien dat ik dat in het voorjaar/zomer nog ga doen. Voor nu kruip ik eerst lekker onder de deken op de lange avonden, golven of niet. ;)
      Groetjes!

Geef een reactie

