Garen review: Drops Alaska

Voor het haken van lekkere winter babymutsjes kocht ik Drops Alaska en ook wil ik er nog een sjaal van haken, maar goed daar moet ik de tijd nog voor vinden. Wel maakte ik er al een mutsje mee.

img_5786

Zachtheid: Alaska is samengesteld van 100% wol en daardoor iets stugger dan Drops Nepal, welke ik volgende week review. Desondanks blijft het wel lekker om mee te werken en is het heerlijk warm!
Samenstelling:
100% wol.
Gelijkheid van de draad:
De draad is mooi gelijk en je kunt het ook fijn verwerken.
Pluizigheid:
De draad is mooi stevig en pluist eigenlijk niet. Heerlijk!
Naald:
5 mm
Kleuren:
Alaska is niet in heel veel kleuren te krijgen, maar de kleuren die er zijn, zijn allemaal prachtig. In totaal zijn er 22 kleuren verdeeld in twee groepen, mix en uni. De mix kleuren bestaan uit een gemêleerde draad, hier zijn 8 kleuren van verkrijgbaar. Zelf ben ik echt fan van de oudroze kleur hierin. En in de uni kleur zijn er 14 kleuren te krijgen.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
70 meter
Prijs:
€ 1,75
Waar te koop:
Drops Alaska is te koop bij Drops verkooppunten, deze vind je hier op de website van Drops. En ook bij Wolplein, Caro’s Atelier, etc. Op de site van Drops kun je ook de online verkooppunten vinden.

Het leuke aan de site van Drops is dat je hier patronen kunt vinden passend bij het garen wat je kiest. Via de volgende link kun je alle patronen vinden die geschikt zijn voor Drops Alaska.

Een gedachte over “Garen review: Drops Alaska

Geef een reactie

