Vest a.k.a. draagbaar dekentje

Elk najaar plaatst Stephanie van All About Ami het patroon voor een vest op haar blog. Eerder maakte ik al de shrug met Julia garen en vorig najaar (2015) begon ik met het haken aan het vest van dat najaar. Ik haakte snel een eind weg, maar die afwerking.. En die draadjes om af te hechten… Je begrijpt al hij heeft een hele tijd stil gelegen en daarna ben ik hem onwijs veel gaan dragen toen hij klaar was, maar de tijd om er over te bloggen had ik nog nooit genomen. Maar dit vest verdiend wel een podium, gewoon omdat het zo makkelijk is om te maken en heerlijk warm is!

dsc04032ecddsc04036ecd

Ik haakte het vest met de aangegeven maten naalden zoals ze op de blog van All About Ami beschreven zijn en ik maakte het met het Royal garen van de Zeeman. In totaal had ik 8 bollen nodig, dus voor 8 euro en wat uren werk heb je een heerlijk vest. Doordat ik het van Royal maakte is het vrij dik en lekker warm, het is dus net of draag je een dekentje. Hij is heerlijk oversized dus er in weg kruipen is een goed plan! Het hele vest wordt gehaakt in de granietsteek en je haakt meteen de voorpanden aan het achterpand. Vervolgens haak je de mouwen los en die naai je vast. Daarna haak je de boord onderaan het vest en in de hals en als aller laatste laatste naaide ik er afgelopen weekend nog een labetje in en nu is hij pas echt klaar! Ik moet wel zeggen dat hij door het dragen een beetje gaat uitzakken, maar dat komt ook door het steekje.

dsc04035ecd

Dit is echt een aanrader om te gaan haken! Mocht je het willen haken, het patroon kun je hier vinden.

2 gedachtes over “Vest a.k.a. draagbaar dekentje

Geef een reactie

