Garen review: Drops Andes

Op de site van CuteDutch zag ik een lekkere colsjaal gehaakt met een garen geschikt voor naald 9. Op zoek naar geschikt garen voor een colsjaal vond ik Drops Andes en sindsdien ben ik echt gek op dit garen. Het is stoer en heerlijk zacht!

dsc02964ecd

Zachtheid: Heerlijk zacht!! :)
Samenstelling:
65% wol, 35% alpaca
Gelijkheid van de draad:
De draad is stevig en heel mooi gelijk. Het zijn twee draden in elkaar gesponnen en toch heel stevig. Het haakt lekker vlot weg.
Pluizigheid:
Echt minimaal!
Naald:
9 mm, maar de colsjaal, zie patroon, haak ik altijd met 12 mm waardoor het een lekker soepele col wordt.
Kleuren:
Drops Andes is te krijgen in 35 kleuren. 10 mix kleuren, deze hebben een gemeleerde draad en 25 uni kleuren. Zelf ben ik gek op de uni kleuren van Andes en dan vooral de koraal, de poederroze en de cerise kleur!
Aantal gram op de bol:
100 gram
Aantal meters op de bol:
90 meter
Prijs:
€ 3,95
Waar te koop:
Drops Andes is te koop bij Drops verkooppunten, deze vind je hier op de website van Drops. En ook bij Wolplein, Caro’s Atelier, etc. Op de site van Drops kun je ook de online verkooppunten vinden.

Het leuke aan de site van Drops is dat je hier patronen kunt vinden passend bij het garen wat je kiest. Via de volgende link kun je alle patronen vinden die geschikt zijn voor Drops Andes.

Zelf maakte ik dus een heerlijke colsjaal van het garen. En het is echt heerlijk warm en blijft ook mooi na veel dragen! Als je op de foto klikt kom je bij de blog hierover.

Colsjaal

2 gedachtes over “Garen review: Drops Andes

Geef een reactie

