Garenreview byClaire nr 2 Soft Mix

Bij het haakfeest van Crochet Addict mochten we met byClaire nr 2 en ByClaire nr3 aan de haak. Allen beschikbaar gesteld door groothandel G.Brouwer! Kortom het perfecte moment om dit garen eens uit te testen!

img_0297ecd

Zelf had ik het garen nog nooit gekocht, omdat ik de prijs wel flink vind en ik het liefst grote projecten haak zoals dekens. Maar sinds het haakfeestje ben ik stiekem wel een klein beetje verliefd op dit garen. Het is zacht, werkt fijn en haakt heerlijk!

Zachtheid: Heerlijk zacht, maar toch stevig!
Samenstelling:
50% katoen en 50% polyacryl
Gelijkheid van de draad:
De draad is mooi stevig en gelijkmatig en heeft een mooie stoere en stevige uitstraling.
Pluizigheid:
Non! Helemaal noppes, nada!
Naald:
5- 7 mm (ik haakte de handwarmers en de hoofdband met naald 6mm)
Kleuren:
36 prachtige kleuren!
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
66 meter
Prijs:
€3, 95
Waar te koop:
Online bij veel adressen en ook in een flink aantal handwerkwinkels.

Zelf haakte ik er de handwarmers en een hoofdband en er gaat vast nog veel meer mee gehaakt worden! Klik op de afbeelding voor de link naar de blogpost.

dsc03931ecd

foto-16ecd 

3 gedachtes over “Garenreview byClaire nr 2 Soft Mix

  1. Meestal ben ik het helemaal eens als jij jouw ervaring geeft over garens. Over de ByClaire garens verschillen de meningen over de zachtheid. Ik ervaar het garen als wat stug. Andere vergelijkbare garen vind ik zachter. Het verschil tussen jouw en mijn ervaring hangt misschien samen met wat je met het garen maakt.

    Groetjes, Margaret

    • Grappig dat we het anders wel vaak met elkaar eens zijn! Ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor sommigen stug kan aanvoelen en misschien is dat wel kleur afhankelijk. Ik heb ook een groen die is iets stugger. Welke garens vind je vergelijkbaar? Dan kan ik deze ook eens testen.
      Groetjes!

Geef een reactie

