DIY Winter ‘globe’

Laatst zag ik op de blog van Draad en Praat een leuke schudbol. Je weet wel zo’n ding met water en sneeuw die je dan kunt schudden. Hartstikke leuk, maar bij mij gaat zoiets natuurlijk lekken. Onderweg op de fiets van het werk naar thuis bedacht ik de low budget gezellige winter ‘globe’. Vandaag deel ik hoe ik hem maakte in nog geen kwartiertje.

dsc04129ecd

Benodigdheden:

– Goudverf ( of andere kleur voor het deksel) Ik vergat dat even te doen, dus dat moet ik nog doen. Kortom niet zo handig, maar goed wil je het deksel een kleur geven doe dat dan voordat je alles in elkaar zet. ;)
– kwast voor het verven van het deksel
– glazen pot met deksel (ik gebruikte een augurkenpot van de Lidl)
– spulletjes voor in de pot (de wolf komt bij de Zeeman vandaan, de blister met kerstbomen vond ik bij de Action)
– 3 knijpers medium formaat (van de Action. te vinden op de knutsel afdeling)
– karton
– schaar
– pen
– wattenschijfjes of watten
– lijm

Stap 1:
Knip twee rondjes uit het karton. De ene moet in het deksel passen en de ander moet in de glazenpot passen. Dus ze zijn verschillend van formaat.

dsc04130ecd

Stap 2:
Plak het grootste rondje, wat in het deksel moet, in het deksel met lijm.

dsc04131ecd

Stap 3:
Plak op dit stukje karton de drie knijpers. Plak ze zo dat als je het tweede rondje er op plakt de knijpers niet te zien zijn.

dsc04132ecd

Stap 4:
Scheur één of twee wattenschijfjes open en plak ze op het kleine rondje. Plak vervolgens de versiering, in mijn geval de boom en de wolf op de watjes. En plak dit hele gevaarte vervolgens op de knijpers.

dsc04133ecd

Als laatste draai je de pot op het deksel en je bent klaar! Super snel (als je het deksel niet verft…) heb je een winter globe! Ik ga het deksel nog wel verven, maar goed dat is nu wat onhandig geworden (blond…).

dsc04135ecd

Geef een reactie

