Garen review: Durable Coral

Ergens in een bak met garen vond ik nog een lief en schattig bolletje Durable Coral katoen garen. Ik nam het bolletje mee en gebruikte het om een kraal mee te omhaken voor een sleutelhanger. Durable is een traditioneel merk garen en werd vroeger veel gebruikt om gordijntjes e.d. mee te haken. Ik heb ook nog een aantal bollen ongebleekt katoen van dit merk liggen, wat ik daar mee ga doen moet ik nog even bedenken. Maar terug naar het bolletje wat ik kocht. Het haakt erg fijn en is vergelijkbaar met Phildar Coton 3 en Scheepjes Catona. De draad werkt makkelijk, is zacht in de handen en het glanst licht.

dsc03813ecd

Zachtheid: Prima zacht, heerlijk om mee te werken!
Samenstelling:
100% katoen
Gelijkheid van de draad:
De draad is mooi gelijk, ik ben geen hobbels of onregelmatigheden tegen gekomen, maar zoveel garen heb ik er dus nog niet van gebruikt.
Pluizigheid:
Geen, het is een  mooie draad.
Naald:
2,5 – 3 mm haaknaald
Kleuren:
vast meerdere.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
150 meter
Prijs:
omdat ik het ergens in een opruimingsbak tegen kwam, lang geleden durf ik dat niet meer te zeggen.
Waar te koop:
Als je zoekt op het internet kom je het garen nog wel tegen. Prijs is rond de 2 euro.

Zelf gebruikte ik het garen dus om een sleutelhanger te haken. Klik op de foto voor het patroon.

Sleutelhangers

Een gedachte over “Garen review: Durable Coral

Geef een reactie

