Bolletje garen gezocht?!

Afgelopen jaar ontstond er een interessant fenomeen op mijn blog, namelijk mensen die mij een bericht stuurden onder een blogpost en daarin om bolletjes garen vroegen om over te nemen, eisten dat ze garen konden overnemen of zoals in 1 geval, mij sommeerde haar 15 bollen garen toe te sturen zodat de dame in kwestie een dekentje voor een terminale vriendin kon haken. Pardon?! Natuurlijk gun ik iedereen zijn haakgeluk, maar ik heb helaas geen garenwinkeltje. Vandaag maar even een blogpost over iets super handigs.

img_0669ecd

Facebook is een handig medium waarop je in contact kunt blijven met mensen, maar ook een plek waar je door de vele groepen echt leuke dingen met andere haakgekkies kunt uitwisselen of dingen uit je regio kunt kopen. Super handig! (Al ben ik 1 januari gestopt met Facebook, maar dat terzijde). Via Facebook belandde ik vorig jaar bij meerdere gezellige haakgroepen. Een tijdje was ik redelijk actief aan het lezen overal en mijn geheime obsessie was mijn favoriete Facebookgroep Bolletje over! Liefhebber of bonnetje gezocht. Zo leuk om te zien hoe mensen elkaar helpen om nog net dat ene restje garen te vinden of om te zien wat voor oude bollen ergens nog op zolder lagen. Want dat is het doel van de Facebookgroep, elkaar helpen aan bollen of restjes garen, maar tegelijkertijd mag je er ook jouw bolletjes garen die over zijn aanbieden. Super handig! Ook ik heb er een aantal keer garen aangeboden wat ik over had en daar had ik binnen no time een andere liefhebber voor. Ook leuk, ik heb mensen blij kunnen maken met restjes garen die ik nog had liggen. Dus zoek je nog garen of wil je gewoon lekker neuzen of anderen helpen, dan zou ik zeggen meld je aan bij deze Facebookgroep!

img_1084ecd

De Facebookgroep heeft trouwens ook nog een zusje, namelijk  Partij bolletjes over! Liefhebber gezocht. Deze is voor als je een hele partij bolletjes over hebt of zoekt.

Ook alle dames die mij berichten hebben gestuurd heb ik doorgestuurd naar deze Facebookgroep en ik hoop dat ze inmiddels het garen hebben gevonden wat ze zochten!

6 gedachtes over “Bolletje garen gezocht?!

  1. Hoe komen mensen erop om jou zomaar om garens te vragen of zelfs te eisen? Zo vreemd. Zelfs als je een wolwinkel zou hebben, dan blijft het vreemd. Al kan ik me wel voorstellen dat veel haakliefhebbers graag zo’n mandje vol mooie garens hebben.
    Wat handig dat mensen elkaar op die FB-groepen aan bolletjes garen kunnen helpen. Soms komt iemand net iets te kort. Dan is dit een goede oplossing. Zelf ben ik niet vaak op FB te vinden. Ik heb zelfs een hele poos mijn FB-account gestopt, wat me prima beviel. Het leverde veel extra creatieve tijd op. Ik lees liever positieve, inspirerende blogs.

    Groetjes, Margaret

    • Ja bijzonder he, ik stond er de eerste keer ook van te kijken.
      Ik begrijp goed dat je FB een tijdje hebt gestopt, het bevalt mij ook goed. Ik gebruikte het nog weinig en als je het dan toch hebt gaan mensen er vanuit dat je alles leest. Maar die FB groep is wel heel handig!
      Fijne dag! Groetjes Marije

  2. Eigenlijk heel irritant, zo’n reacties op je blog… Of je nou een winkel hebt of niet, enige beleefdheid kan geen kwaad!
    Maar fijn dat je die tip geeft van die fb-groep en ik snap dat je Fb even de rug hebt toegekeerd, dat gevoel heb ik soms ook. Ik gebruik het vooral om positieve dingen te posten, en ontvolg of ontvriend negatieve berichtenmakers :-) ( oh ja, en ook wel een klein beetje om sommige spelletjes te spelen, hihi )
    Maar Margaret zegt het helemaal goed hierboven, liever positieve en inspirerende blogs lezen, zoals de jouwe dus!
    Groetjes, Sigrid

    • Wat mooi dat je FB gebruikt om positieve dingen te posten Sigrid! Het is inderdaad wat een negatief medium. Haha sommige spelletjes zijn inderdaad wel leuk. :)
      Dankjewel voor je lieve compliment!
      Fijne dag en groetjes!

  3. Heel herkenbaar zo’n reacties, helaas. Ik begrijp echt niet wat sommige mensen jn hun hoofd halen!
    Facebook is een medium dat ik nooit helemaal in ben geraakt. Ik vind het te chaotisch :-(

Geef een reactie

