Garen review: Action Cotton XL

Bij de Action zag ik de Cotton XL bollen liggen zoals ik vorige week al blogde. Ik nam twee bollen mee en haakte er de ouderwetse pannenlappen mee. Het garen heeft mij positief verrast. Het is een stoere, stevige en robuuste draad die niet zacht is, maar ook niet onprettig werkt. Ik zou er geen uren achtereen mee willen werken, maar het is goed te doen.

dsc03853ecd

Zachtheid: Het garen is absoluut niet zacht te noemen, maar ik zou het ook weer niet onwerkbaar stug noemen. Het is een stevige draad die ook stevig aanvoelt.
Samenstelling:
100% katoen
Gelijkheid van de draad:
De draad is erg stevig en gelijkmatig. Ik heb in een bol één keer een bobbeltje getroffen, maar verder is de draad gelijk. In een van de bollen zaten helaas wel heel veel knopen, de andere 4 bollen hadden dat gelukkig niet.
Pluizigheid:
Niks!
Naald:
4 – 5 mm
Kleuren:
diverse, zoals roze, blauw, grijs en wit.
Aantal gram op de bol:
100 gram
Aantal meters op de bol:
150 meter
Prijs:
€ 1, 39
Waar te koop:
Bij de Action  

dsc04138ecd

Een gedachte over “Garen review: Action Cotton XL

  1. Mooie pannenlappen. Jouw beschrijving doet me denken aan het katoen van vroeger. Heb je de pannenlappen al eens gewassen met wasverzachter om te zien of ze dan zachter worden. Bij andere merken garens helpt het soms.

    Groetjes, Margaret

Geef een reactie

