Lekker warme slofjes

Op het haakfeestje in oktober kregen we allemaal drie bolletjes Drops Eskimo garen en een patroon om er een warme sjaal mee te haken. Nu zwem ik al in de sjaals en colsjaals dus ik wou ik er iets anders van haken, maar wat? De site van Drops bood uitkomst. Op deze site kun je ook patronen zoeken op garen, vet handig! Een van de patronen die hier uit kwam was het patroon van gehaakte slofjes in twee kleuren. Nodig voor deze slofjes waren drie bollen Eskimo. Perfect! Met het koude weer op komst waren slofjes toch wel handig!

dsc04164ecd

Persoonlijk vind ik de patronen van Drops af en toe wel een beetje een puzzel. En ook deze was weer vrij cryptisch omschreven op een aantal plekken, maar met een beetje logisch denken kwam ik er toch uit.Al haakte ik niet de punt van het slofje in heen- en weergaande toeren, maar in spiraal. In plaats van twee kleuren gebruikte ik voor de slofjes een kleur en ik haakte met haaknaald 8. Uit een bol haalde ik krap aan een slofje. Heb je grotere voeten of haak je losser dan mij, dan zou ik je drie bollen echt aanraden.

dsc04165ecd

Het randje met vasten wat je rondom het slofje haakt voor stevigheid haakte ik met een naald 7 zodat de bovenkant iets strakker is. Zelfs toen vond ik ze nog wat te los en heb ik er nog een lintje door heen geregen zodat ik de slofjes strakker kan doen.

dsc04166ecd

Met het koude weer heb ik ze zeer uitgebreid getest en ik kan zeggen dat ze heerlijk warm zijn!

slofjes

Mocht je ze ook willen haken je kunt het patroon hier vinden op de site van Drops.

 

5 gedachtes over “Lekker warme slofjes

  1. Wat mooi zeg! Herkenbaar dat bij sommige ‘drops patronen’ enige flexibiliteit nodig is..!
    Andere kant: ik leer er wel weer van door logisch na te denken!
    Het garen ziet er heerlijk zacht uit!!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.com

    • Dankjewel Marijke! Het zijn heerlijke slofjes en ja van Drops patronen ga je inderdaad heel logisch nadenken. Ik begin binnenkort aan een trui naar een van hun patronen, maar daar kijk ik wel een klein beetje tegen op.
      Groetjes Marije

Geef een reactie

