Garen review Scheepjes Stardust

Voor de blog van YLA mocht ik een van de nieuwste Scheepjes garens testen, de Scheepjes Stardust. En ik moet zeggen ik ben verliefd. De uitgebreide review kun je lezen op de blog van YLA lifestyle. Hier de beknopte versie.

img_1115ecd

Zachtheid: Heerlijk zacht, ondanks het glittertje is echt fijn garen. Het glittertje voel je amper.
Samenstelling:
11% mohair, 75% premium acryl, 11% wol en 3% metalic polyester (dat is het glittertje)
Gelijkheid van de draad:
De draad is mooi gelijk, maar doordat het glittertje als een extra laagje om de draad heen gesponnen is kan het voorkomen dat deze her en der ophoopt en je dan dus even een dikker stukje garen hebt.
Pluizigheid:
Zoals ik al aangaf ligt het glittertje in een soort wolkje om de draad heen, dit maakt dat de draad lijkt te pluizen. De draad zelf pluist niet, maar het wolkje met het glittertje is wel wat pluizig. Voor het haken maakt dit niets uit, tenzij je wilt gaan uithalen. Uithalen is een ramp en ik zou dit garen dan ook aanbevelen voor projecten waar je het patroon al van kent en voor gevorderde haaksters en hakers.
Naald:
3 – 3,5 mm (zelf haakte ik een two tone sjaal van het garen met haaknaald  4 mm)
Kleuren:
Het garen is verkrijgbaar in 9 effen en 5 gemêleerde tinten.
Aantal gram op de bol:
100 gram
Aantal meters op de bol:
540 meter!!
Prijs:
rond de € 6,95
Waar te koop:
Bij diverse webshops. Op de site van Scheepjes kun je een overzicht vinden van alle Scheepjes verkooppunten, zowel in het echt als online.

Zelf haakte ik dus een two tone sjaal van het garen. Het resultaat kun je bewonderen op de blog van YLA.

Geef een reactie

