Gehaakte Pip

Al in oktober 2015 kocht ik op de KreaDoe de benodigdheden voor dit project. Een vriendin annex collega was in verwachting en op haar Pinterest bord voor de babykamer had ze Pip gepind. En aan mij de schone taak om Pip te haken voor de kleine op komst. Ik begon met goede moed en de onderdelen waren zo klaar, maar daarna…  Tsja daarna….

fotopip-ecd

Toen kwam dus de klad er in. De kleine kwam eerder dan gepland en vervolgens deed ik nog een poging om hem af te maken voordat ik op kraamvisite ging. Op die ochtend heb ik zelfs de wekker eerder gezet om Pip af te maken, maar helaas niet gehaald. Het bleef zitten bij het in elkaar zetten van de hele Pip, afgelopen week heb ik de laatste onderdelen aan Pip gezet en hem eindelijk cadeau gegeven. Ik vind hem prachtig geworden. :) Ik ben met opzet de mond vergeten, want dat paste niet meer, haha. Maar ook zonder mond vind ik hem erg schattig!

dsc04183ecd

Het patroon om Pip te maken vond ik op de site van Sabrina Somers. Ik gebruikte SMC Catania licht geel als basiskleur en de rest haakte ik met mijn favoriete katoen Phildar Coton 3 Soleil, Jade en Noir. Het draadje wat Pip vast heeft van de ballon is in het originele patroon een enkel draadje garen. Ik vond dat wat matig, dus ik haakte vasten om het smalste punt van de ballon en van daar haakte ik een lossenketting als draadje voor Pip om vast te houden.

dsc04182ecd

Als laatste detail hing ik een houten kraal aan het uiteinde van de lossenketting. In plaats van een blauw draadje koos ik trouwens voor roze, omdat het voor een meisje is.

dsc04201ecd

Als laatste nog een foto van de hangende Pip aan de kast. Het was nog best lastig om hem er goed op te krijgen. Hij bleef maar draaien. Ik naaiden trouwens het roze draadje vast achter het oor van Pip zodat hij goed stevig vast zit en blijft hangen.

Pip is makkelijk te maken, het patroon is helder, maar ik zou hem zo niet nog een keer maken. Eén keer was leuk genoeg! Je kunt trouwens ook Woezel haken, zodat je ze beide hebt. Op de site van Sabrina Somers is daar ook een patroon van te vinden.

 

 

 

5 gedachtes over “Gehaakte Pip

  1. Wat een schatje!
    Ik haak meestal knuffels en ook als cadeau en dan moet ik soms nog ff doorzetten om ze op tijd af te krijgen. Al heb ik voldoende tijd ingepland dan komen er weer andere werkjes tussendoor.. en vooral het in elkaar zetten is iets wat ik vaak uitstel.. jij ook als ik zo op je instagram zie.

    En voordat ze dan op mijn blog belanden met een mooie foto dan ben is soms weer een weekje of iets meer verder.

    Groet, Dii

Geef een reactie

