Garen review: SMC Catania

Voor het haken van Pip, van Woezel en Pip, voor een vriendin/collega had ik lichtgeel katoen garen nodig. Helaas zat het (najaar 2015) niet in het assortiment van Phildar Coton 3. In het patroon werd gewezen op Catania kleur 100, een mooie lichtgele kleur. Vol goede moed begon ik te haken, maar als je Phildar Coton 3 gewend bent is het even wennen…

dsc02971ecd

Zachtheid: Geen, ik vond het erg stug garen wat tijdens het haken pijn deed aan mijn vingers. Ik ben dan ook Phildar Coton 3 gewend, wat erg (lekker) zacht is. Maar ik vond het niet fijn haken.
Samenstelling:
100% katoen.
Gelijkheid van de draad:
De draad is stevig en mooi gelijkmatig.
Pluizigheid:
Helemaal niet pluizig!
Naald:
2,5 – 3,5
Kleuren:
Het garen is verkrijgbaar in 66 kleuren. Basiskleuren zoals zwart, wit en grijs, maar ook hele frisse mooie pastelkleuren of felle kleuren.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
125 meter
Prijs:
€ 2,15
Waar te koop:
Bij meerdere handwerkwinkels en online bij sites zoals Wolplein en CreaMijn.

 

 

Een gedachte over “Garen review: SMC Catania

  1. Iedereen heeft favoriete garens. Als ik amigurumi haak werk ik graag met Catania. Het behoudt goed zijn vorm, is echt veilig voor baby’s omdat het goed wasbaar is en niet pluist en het heeft een mooi glansje. Ik werk ook graag met Phildar Coton 3. Dat is wat zachter.
    Goed dat er verschillende merken katoen zijn. Dan kunnen we allemaal een fijn garen vinden.

    Groetjes, Margaret

Geef een reactie

