Grafische notitieboekjes

Laatst, of ja laatst, eigenlijk al een hele tijd geleden kocht ik bij de Hema notitieboekjes met een kartonnen kaft om zelf te pimpen. En bij het opruimen van mijn bureau bedacht ik me dat ik er meteen op dat moment wat mee wou gaan doen. Dus vandaag mijn super simpele DIY om standaard notitieboekjes om te toveren in grafische notitieboekjes.

dsc04206ecd

Voor deze DIY heb je de volgende dingen nodig:
– notitieboekje
– potlood
– evt. liniaal of geodriekhoek
– goudkleurige stift (ik gebruik een stift van Edding die op bijna alles schrijft)
– afbeelding die je er op wilt hebben

dsc04192ecd

De eerste stap is te bepalen waar je je afbeelding wilt hebben op je notitieboekje. Leg de afbeelding er op.

dsc04193ecd
Ga vervolgens met het potlood over alle lijnen en druk zo hard dat de lijnen in het karton komen. Je kunt dit uit de losse pols doen of langs een geodriehoek of liniaal. Het vosje deed ik uit de losse pols en voor de andere boekjes gebruikte ik de geodriehoek.

dsc04194ecd

Je ziet de lijnen nu in het karton staan en nu ga je de lijnen overnemen met de goudkleurige stift.

dsc04195ecd

En voila je bent klaar! Zelf ben ik erg tevreden met het resultaat. Deze DIY is super snel klaar en het resultaat is geweldig!

dsc04205ecd

Eerder schreef ik nog een DIY over de sjiekdefriemel notitieboekjes, mocht je die willen bekijken dan kun je die hier vinden.

2 gedachtes over “Grafische notitieboekjes

Geef een reactie

