Hertje kussen

Op de brei – en haakdagen kocht ik bij de Haakfabriek een haakpakket om een super lief kussen te omhaken. Toevallig had ik de kussenhoes al eerder gezien op het Haakfeestje in Oktober en toen was ik al helemaal weg van de afbeelding van het hertje.

DSC04052ecd.jpg

Het pakket bevat een kussenhoesje met een afbeelding, een patroon, drie bolletjes Scheepjes Catona en een leren label.

Maar Pietje Perfectionistisch hierzo vond het patroon wat summier omschreven en ik durfde niet zomaar in de kussenhoes gaatjes te maken voor de festonsteek. Dus ik kocht een goedkoop kussenhoesje bij de IKEA, schilderde er een hert op en testte het eerst daar mee uit. Over dit kussen plaatste ik laatst al een blogbericht. Maar dat ging goed en ik had de smaak al snel te pakken, dus het echte werk kon beginnen!

dsc04235ecd

Het haken van het hoesje vond ik een heerlijk werkje. De kleuren van het pakket zou ik zelf misschien niet zo snel uitzoeken, maar ze passen super bij de afbeelding en maken er juist een mooi geheel van. Als laatste maakt het leren label het kussenhoes helemaal af.

dsc04237ecd

Telkens als ik hem zie word ik er blij van! Wat een heerlijk schattig hoesje. Het hertje heeft een kerstbal in het gewei hangen en daardoor is het misschien een hoesje voor de kerstdagen. Zelf vind ik hem te leuk om op te bergen op de zolder, dus hij blijft lekker op de bank liggen!

4 gedachtes over “Hertje kussen

Geef een reactie

