Lanukas konijntjes

Toen laatst een collega mij vroeg om een konijntje te haken voor haar dochtertje kon ik natuurlijk geen nee zeggen. Ik haalde het patroon voor het konijntje van Lanukas weer tevoorschijn en binnen een dag had ik het konijntje af! Ik was verbaasd om mezelf, nog nooit had ik binnen een dag een haakprojectje zo hupla in een keertje afgerond. Nee ik moest er altijd weken over doen en soms zelfs jaren. Omdat het nu zo lekker vlot ging haakte ik gelijk nog drie konijntjes, al had ik die niet binnen een dag af. ;) Zijn het geen schatjes geworden?

dsc04218ecd

Drie leuke, maar toch verschillende konijntjes! Bij de ene toch nog een puntje roze in de oren, bij de andere een strookje geel en de laatste zoals hij officieel hoort. Ach het kan allemaal! Ik gebruikte voor alle 3 de konijntjes katoengaren en haaknaald 2,5 mm. Onder de foto’s deel ik welke kleuren ik gebruikte.

dsc04221ecd

Voor dit schatje gebruikte ik Coton 3 van Phildar in de kleuren Chanvre (22) en Rosee (01).

dsc04219ecd

Voor dit konijntje gebruikte ik Scheepjes Catona Marshmellow (518) en Coton 3 Seigle (88).

dsc04220ecd

Het stoere konijntje haakte ik met Phildar Coton 3 Naval (51) en Scheepjes Catona Saffron (249).

Het originele patroon kun je hier vinden. Mocht je liever het patroon in het Nederlands gebruiken? Dat kan ook. Hilde haakt vertaalde het en deze kun je hier vinden.

6 gedachtes over “Lanukas konijntjes

Geef een reactie

