Mijn Jouw Marktkraam avontuur

1251ecd

In het najaar van 2016 las ik op de blog van Lesley over haar Jouw Marktkraam (JMK) avonturen en ze gaf ook samen met JMK een kraam voor twee weken weg. En guess what, deze won ik! Super tof! Met dat in mijn achterhoofd maakte ik nog een aantal extra gehaakte dingen en ik verzamelde allemaal spullen uit huis en uit mijn kast die een tweede leven verdienen.

Ik koos voor een kraam in de JMK vestiging van Drachten, omdat deze voor mij het meest dichtbij is en daarnaast was ik er zelf al een aantal keer geweest en al die keren heel hartelijk geholpen door de eigenaar. Vorige week donderdag was het zo ver en ging ik met de auto vol spulletjes naar Drachten.

Toen ik in het filiaal was om een afspraak te maken voor de kraamhuur had ik al stickers meegekregen om op mijn spullen mee te prijzen. Dit was heel handig, want zo had ik thuis de meeste spullen al geprijsd en hoefde dat ter plekke niet meer. Handig! Ik maakte weer een stapeltje labels om aan de producten te hangen.

1250ecd

Ik had verwacht dat ik zo klaar zou zijn met het inrichten van de kraam en dat had ook vast wel gekund, maar ik zie het toch een beetje als mijn kleine winkeltje voor twee weken. Dus een beetje leuk en net inrichten is dan wel leuk. Ik nam e kanttextiel van de Ikea mee om de kraam mee te bedekken en mee aan te kleden. Deze gebruikte ik als basis om daarna de spulletjes op te zetten.

1254ecd

Toen ik bij JMK Drachten aan kwam kreeg ik een tasje met daarin de informatie en een heerlijk zakje dropjes! Die is niet dicht gebleven tot ik thuis was, kraam inrichten is zwaar werk dus ik kon wel een snoepje gebruiken. ;) Uiteindelijk is dit mijn kraam geworden en ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Je kunt via de app van JMK de verkoop bijhouden, dus dat is wel goed bedacht. Het lukt me niet om de app te installeren, dus ik laat me over een week verrassen met wat de opbrengst is!

1259ecd

1257ecd

4 gedachtes over “Mijn Jouw Marktkraam avontuur

  1. Ik heb 2 jaar geleden in mijn woonplaats een kraam voor 4 weken gehuurd. Tussendoor ben ik nog een aantal keer terug geweest om de spulletjes weer opnieuw te rangschikken.
    Doordat ik ook kaartjes had neergelegd van mijn blog heb ik ook een aantal leuke workshops achteraf kunnen geven.
    Je hebt echt mooie dingen gemaakt. Ben benieuwd naar de opbrengst, succes!!
    Groet Patricia

    • Wat leuk Patricia dat je je ervaring deelt. Ik heb door mijn baan helaas niet de mogelijkheid om tussendoor even terug te gaan, maar ik kan me voorstellen dat dat handig is. Leuk zeg dat je ook workshops hebt gegeven. Bedankt voor je leuke compliment.
      Groetjes Marije

Geef een reactie

