Garenreview Made by me Katoengaren

Dit garen had ik echt verdrongen, maar in een zoektocht op mijn laptop kwam ik het toch nog als foto tegen en ik zag dat ik er nog geen review van had geschreven. Dus bij deze!

DSC02969ecd.jpg

Zachtheid: Absoluut niet zacht, dit garen is echt een crime om amigurumi’s mee te haken, want je haakt je vingers echt stuk!
Samenstelling:
100% katoen
Gelijkheid van de draad:
Bij de paar bollen die ik wel ophaakte of half ophaakte voordat ik ze heel snel weg deed was de draad grotendeels gelijk, maar zat er af en toe wel een bobbel in. Misschien is dat inmiddels verbeterd.
Pluizigheid:
Het is een hele stevige draad die niet pluist.
Naald:
2,5 – 3 mm
Kleuren:
diverse, voor mijn gevoel soms wisselende kleuren.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
125 meter
Prijs:
€ 0,89
Waar te koop:
De Action.

Voor mij was de prijs aantrekkelijk toen ik dit garen kocht, maar ik vond het te stug en pijnlijk en heb ik dus alle (halve) bolletjes weer weggedaan. Mocht je een zeer robuuste amigurumi moeten haken en pijn in je handen geen probleem vinden dan is dit je garen! Wil je fijner katoengaren dan zou ik je Phildar Coton 3, Mr Cey of Scheepjes Catona aanraden.

Zelf haakte ik er een peer mee naar het patroon uit het boek Sweet Crochet.

foto (7)ecd

Een gedachte over “Garenreview Made by me Katoengaren

  1. Heel in het begin heb ik ook weleens iets met dit garen gehaakt, idd lekker goedkoop maar dat is ook het enige. Daarna ben ik overgestapt op de pingouin esterel van boekenvoordeel deze is ook goed betaalbaar. Dit vind ik tot nu toe fijn garen met een mooie glans andere merken wil ik nog wel proberen en misschien stap ik dan weer over alleen moet ik die op internet bestellen aangezien er geen winkeltje in de buurt is en dat is nog een drempel voor mij.

    Wie weet..

    Erg leuk om jou reviews bij de garens te lezen!

    Groet, Dii

Geef een reactie

