Garen review: Saskia garen

Ik schreef als eerste garenreview ooit een review over het Royal garen van de Zeeman, maar ik schreef nog nooit wat over vergelijkbare Saskia garen van de Wibra. Reden hiervoor was dat ik het lang niet gebruikte, omdat de Zeeman dichterbij is dan de Wibra. Toen ik eens bij de Wibra was voor wat Fenna garen zag ik een aantal mooie kleuren Saskia en bedacht ik een mooie deken om te maken. Het garen voor die deken ligt nog steeds ongebruikt te wachten, maar ik haakte er inmiddels wel de Dolly Plaid van La Maison Victor van. Binnenkort laat ik je de hele deken zien als ik alle draadjes heb afgehecht. Anyway vandaag dus het Saskia garen.

DSC04297ecd.jpg

Zachtheid: Voor zachtheid moet je niet bij dit garen zijn. Ik vind het stugger dan het Royal garen van de Zeeman. Wel heb ik het idee dat dit garen iets minder dik is dan het Royal garen. Het garen werkt niet heel zacht.
Samenstelling:
100% Acryl
Gelijkheid van de draad:
De draad is aardig gelijkmatig. Voor de Dolly Plaid haakte ik aardig wat bollen weg en kwam ik maar een paar bobbels tegen.
Pluizigheid:
Doordat de draad vrij stevig en niet echt zacht is valt de pluizigheid ook heel erg mee.
Naald:
4 mm
Kleuren:
diverse wisselende kleuren, dus neem liever een bol teveel mee dan een bol te weinig. Qua kleuren ben ik van mening dat Saskia wel mooiere effen kleuren heeft dan het Royal garen van de Zeeman.
Aantal gram op de bol:
100 gram
Aantal meters op de bol:
260 meter
Prijs:
€ 1,- per bol
Waar te koop:
bij de Wibra

Het grote voordeel aan dit garen is de prijs en de leuke kleurtjes die wisselend zijn, maar nadeel is dat de kleuren seizoensgebonden en dus niet blijven zijn. Mocht je opzoek zijn naar acrylgaren en iets meer te besteden hebben dan zou ik toch echt het Stylecraft Special DK garen aanraden. Dit garen is zachter, blijft prachtig en in vele, blijvende, kleuren verkrijgbaar.

 

Een gedachte over “Garen review: Saskia garen

  1. Hallo,
    Wat leuk dat je ook dit garen beoordeeld. Ik heb het gebruikt voor de start van Sophies Universe zie mijn blog http://laan50.blogspot.nl/2017/03/sophies-garden.html

    Dit omdat ik nog niet eerder een CAL of een deken heb gehaakt en ik nog geen zin had om een hele investering te doen in duurder garen.
    Dank voor de tip van het alternatief, zal hier binnenkort eens iets me proberen te haken zodat ik het verschil kan merken.

    Ik heb 7 verschillende kleuren van de Saskia gebruikt, mijn ervaring is dat de gelijkheid van de draag aardig is zoals je beschrijft, maar voor mijn gevoel is er in de kleuren onderling wel redelijk wat verschil in de dikte van de draad.

    Groet, Dii

Geef een reactie

