Paashangers

Half maart kreeg ik het leuke idee om hangers voor Pasen te gaan haken. Toen ik bij de Xenos ook nog eens tegen te leuke konijntjes aan liep was het hele plan in mijn hoofd af en kon ik niet wachten om het idee uit te werken. Vandaag deel ik het patroon met je van die leuke paashangers. Ze zijn zo klaar en met een vrolijk resultaat.

DSC04292ecd

Benodigdheden:
– katoengaren (Phildar Coton 3 (01 en 57), Yarn and Colors Must Have (046) en Scheepjes Catona (101 en 519)
– haaknaald 3 mm
– metalen ringen (ik gebruikte armbanden van de Zeeman)
– houten konijntjes (Xenos)
– lint
– lijmpistool

DSC04274ecd

Rij 1: Omhaak de ring met 72 vasten. Sluit met een halve vaste.

Rij 2: Haak een losse (telt niet als eerste steek). Haak van in dezelfde steek een half stokje. Haak in de volgende steken een half stokje. Sluit met een halve vaste.

Rij 3: Haak een halve vaste in dezelfde steek als waarin je de ronde mee sloot. * Sla twee steken over. Haak 7 stokjes in de volgende steek, sla weer twee steken over en haak een halve vaste in deze steek* herhaal * – * tot je rond bent. Sluit met een halve vaste.

Hecht de draad af en werk de draadjes weg.

DSC04282ecd

Vervolgens lijm je de konijntjes met een lijmpistool aan de hangers. Als laatste rijg je nog een lintje door het haakwerk zodat je ze op kunt hangen. En klaar zijn je hangers! Helemaal vrolijk voor het voorjaar en Pasen!

 

 

4 gedachtes over “Paashangers

Geef een reactie

